{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

DIY lakering {{forumTopicSubject}}

hey der.
så skal mc´en lakeres...
og det bliver nok gør det selv metoden. har haft stor success før med spay maling.
så denne gang bliver det med maling fra autoloakerer .
men mit spm. er hva skal jeg sprøjte med.
er det ok at bruge en lille kompressor og købe et male sæt til den??
eller skal man købe en elektrisk pumpe og bruge den ??
hvis i har ård og anden vejledning til mig modtager jeg den gerne.
evt et computer program hvor jeg kan male min mc inden jeg gør det i virkeligheden??
go


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIY lakering
  • #1   11. dec 2004 Mit råd er: Lad være med at lakke den selv, med mindre du virkelig er sej til det. Find en maler der kan gøre det "orange", hvis du vil spare pengene...

  • #2   11. dec 2004 Hej Chris, du for det bedste resultat med trykluft, men hvorfor ikke gøre lige som jeg har gjort med min Harley, lave alt for arbejde, så maler bare skal male den, det er klart nr 1.
    Men hvis du selv vil gøre det, så køb et sprøjtesæt, i Harael Nyborg, og du kan godt bruge en lille komp, du skal bare lige give den tid til og fylde luften op, af og til.
    Held og lykke med arbejde, vi vil gerne se det færdig resultat. mvh Jan k


  • #3   11. dec 2004 Hmm... jeg har meget dårlige erfaringer med billige vandudskillere..

  • #4   11. dec 2004 Hej Chris
    Du skal huske at der kun skal være ca 4 bar ud til sprøjte pistolen, dvs at du skal have en reduktionsventil på din kompressor, Det Kim skriver, tror jeg ikke skyldes at der ikke er nogen vandudskiller, men at der er malet i et rum uden udsugning, for hvis det ser fin ud når du har sprøjtet det ændre det sig ikke pga. manglende vandudskiller, jeg tror at det er de partikler som opstår fra en malerpistol, dvs. det der tåger forbi emnet der bliver malet, det falder ned i løbet af natten og får så overfladen til at ligne/føles som en grovkornet sandpapir.

    Det næste du skal tænke på er at du rammer den rigtige mængde når du skal til at sprøjte, ellers kommer det let til at ligne appelsin hud og det er sku heller ikke smukt.

    Det med at ramme den rigtige mængde skal forståes på den måde, at når du sprøjter skal det helst dække første gang du svinger sprøjten.

    God vind.
    Bjarne


  • #5   12. dec 2004 Det er forarbejdet inden lakeringen der er det vigtigste....Lakeringen i sig selv er ikke så svær at lave hvis spartling, grunding, mellemslibning evt vandslibningen er i orden..
    Men mit råd....lad være hvis du ikke er vant til det...
    gør hellere som Dr. M. rocker skriver smiley
    Det kan blive dyrt i matrialer at gøre det selv også skal lave det om flere gange..

    Iøvrigt skal det IKKE dække første gang du svinger sprøjten...for så løber det ! men det skal sprøjtes på af cirka 3 gange indtil det dækker


  • #6   12. dec 2004 hejsa allesammen.
    tænkte nok det ville give et par indlæg fra mc folket..
    ja det var fordi jeg ville spare pengene at jeg ville gøre arbejdet selv..
    men hva vil en maling af plastic dele og lakering koste orange. ??
    ja den med mgl udsugning kender jeg godt satte mange timer til når jeg lige ramte lidt forkert med sprayflasken.
    folk snakker om mellem slibning, vand slibning, fin slibning er det af den originale maling eller den påførte eller er det slibning af lakken der snakkes om


  • #7   12. dec 2004 Det er slibning af alle tingene smiley
    Først slibning af original lakken, så evt spartel og grundfarve, så slibning af grundfarven (evt vandslibning) derefter lakering og klarlak, evt vandslibning af klarlakken og måske mere klarlak....hvis man vil smiley

    Hvor bor du ?
    Kan godt snakke med en kammerat (autolakerer) om det, hvis du er interesseret.
    Hvilken farve skal den have ?


  • #8   12. dec 2004 hej Jimmy
    nordsjælland.
    tror egentlig bare at den skal være helt sort...
    chris


  • #9   12. dec 2004 Fint.
    Min kammerat og jeg kommer fra Sydsjælland, så det er jo en rimelig afstand, hvis du evt skal have lakeret den....

    Jeg spørger ham lige.....

    Vender tilage med svar smiley


Kommentér på:
DIY lakering

Annonce