1.974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Rustfri umbraco bolte og vindskærms tuning Rustfri umbraco bolte og vindskærms tuning

Købte i dag for 200kr blandede rustfri umbraco bolte og skiver i rustfri i Bauhaus i Aalborg. kan købes på vægt en styk ad gangen, fik bla 8 8x40mm kaliber bolte samt til cylinder beskyttere. Bagerste stænk skærm, og ca 20 bolte til sæder bagage og taske bærer. De samme bolte hos eks Pro bolt bare for de 8 kaliber bolte løber op i 260kr uden fragt. eneste forskel er at pro bolts er flottere i finishen, men er der 6 gange prisen værd?

Og aften hyggen var så at montere dem, efter en god lang prøve tur men den ny afkortede vindskærm. Den er nu perfekt af stemt efter min højde og hjælm. Se evt billederne og en arbejdes anvisning i mit galleri.
God Søndag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rustfri umbraco bolte og vindskærms tuning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   21. apr 2014 Jeg går ud fra at du har styr på at kaliper bolte ofte har større hårdhed end standard 8.8, så de ikke giver sig og rykker sig løse, for almindeligt blødt rustfri stål er ikke verdens bedste ide at smide i, tænker jeg.

Mine er f.eks 10.2 eller 10.4, som gør at man ikke bare lige finder dem i diverse byggemarkeder...

Og umiddelbart vil jeg godt give de par 100 kroner ekstra for ikke at tabe mine kalipre når jeg mindst venter det - dvs aldrig... smiley

• #2   21. apr 2014 ^^enig.

Kaliberbolte er ofte så stærke at rf ikke kan anvendes..rf må heller ikke spændes med samme moment som stål, da det er blødere og meget lettere deformerer.

Ellers en ok pris for rf bolte i løssalg.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #3   21. apr 2014 Ja mine er i titanium.

RF i den høje styrke er hundedyrt, så 260 kroner for et sæt med 8, lyder ikke kriminelt.

• #4   22. apr 2014 Tja det er jo de 4 der holder kaliberen samlet ikke monteret til cyklen så der har jeg ingen kvaler. For øvrige har jeg styr på det med styrkerne ja de rustfri som er A4-70 316 syrefast holder til 700 N/mm2 17,5nm og 8,8 bolte som er de standart monterede 800N/mm2 og 22,8 nm så det er vist minimalt hvad der er at frygte. Men netop af hensyn til styrke købte jeg 5 titanium bolte til at montere baghjulet med i stedet for rustfri.
    De stærkeste rustfri er A4-80 som har samme egenskaber som en 8,8 bolt
    Forøvrigt er der ingen styrke angivelser at finde på de kaliber bolte hos pro bolt.

• #5   22. apr 2014 Sajmon jeg går ud fra du taler om 10.9 eller 12.9 de findes kun som sorte stål bolte som sagt findes der ikke rustfri der er stærkere end 8.8 bolt

http://pajobolte.dk/files/St%C3%A5l_Styrker.pdf

• #6   22. apr 2014 Hvad med S165m?

• #7   22. apr 2014
    Tja vis mig en bolt tror kun det er plader og rør i den kvalitet
    smiley

• #8   22. apr 2014 Jeg har nogle rustfri bolte fra Probolt monteret og de ligner nye efter et par år.
    Har også et par almindelige maskinskruer brugt skjulte steder da det var hvad jeg lige havde liggende, og de ligner lort nu. Man får hvad man betaler for

Kommentér på:
Rustfri umbraco bolte og vindskærms tuning

Annonce