967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Juridisk definition af "ny indentitet" Juridisk definition af "ny indentitet"

Findes der en juridisk definition af hvad der skal til, hvornår eller præcis hvor meget der skal ændres på et køretøj før det mister sin"oprindelige identitet".

Ve tuning har man en grænse på 20 %, men hvad eller hvem definerer hvornår et køretøj er ændret nok til at det udløser ny afgift?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Juridisk definition af "ny indentitet"
  • #1   27. maj 2014 vis du vil havde en chance for undgå det må du maks skifte dele i en zone ad gangen pr 12mdr, så skifte dele i 1zone til syn så vente 12 mdr ny zone syn osv
    der vil så blive taget billeder af de ting du har skiftet og sendt til told og skat som vudere det

• #2   28. maj 2014 Det er slet ikke spørgsmålet, hvad jeg vil eller vil undgå.

Jeg vil gerne vide om der findes en "opskrift" man går efter eller som du indikerer i dit svar "at man vurderer det". Eller sagt på en anden måde: Det er et skud fra hoften ind i tågen hver gang.

Min pointe er at. hvis der ikke foreligger retningslinjer bør de udarbejdes, så der ikke er tale om "personlige" enkeltstående vurderinger fra gang til gang.

Det giver jo frit valg på alle hylder for SKAT. Og det er jo ikke rimeligt.

• #3   28. maj 2014 Dette er ikke rimelighedens land på det punkt...

• #4   28. maj 2014 men måske de her kan svare med et konkret svar
    http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

OBS: Syn og SKAT er to forskellige ting, og skal også håndteres som sådan!
    De for neden stående konstruktive ændringer har betydelse for synet af en motorcykel og en trafikteknisk godkendelse (rød tekst).
    De dele, der er anført for neden, som ikke kræver syn, har også betydelse for afgiften, og bliver af SKAT taget med i en vurdering om en motorcykel har ændret udseende i sådan en grad, at motorcyklen har mistet sin skattemæssige identitet, og der skal betales fornyet registreringsafgift (også dem med grøn tekst).

• #5   28. maj 2014 Efter at have brugt tid på at læse det hele igennem, er der ingen grund til yderligere kommentarer, jeg har fået et svar på mit spørgsmål. smiley

• #6   28. maj 2014 super der er meget smiley

• #8   28. maj 2014 Link og henvisning til hvor du fandt det? smiley

• #9   28. maj 2014 Svaret er som jeg havde på fornemmelsen, at man er fuldstændig retsløs og der er nul orden på tingene. Alt i teksterne lægger op til at fritage beslutningstagerne for ansvar i forhold til noget konkret, og overlader det i sidste ende til det jeg frygtede: Et personligt skøn.

Det er som nævnt, i alle sager et skud fra hoften ind i tågen, og vi er som borgere rets løse i den henseende.

• #10   28. maj 2014 ja det afhænger af om de har en god eller en dårlig dag og om de fik noget imorges :l

Kommentér på:
Juridisk definition af "ny indentitet"

Annonce