Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal skille min er6n ad :)
  • #1   10. sep 2014 Det kan være rart nok at have nogle billeder af hvordan ledningsnettet ligger rundt omkring på stellet :).. Generelt bare tage billeder undervejs, så man har noget at kigge efter, efter nødvendighed.

• Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #2   10. sep 2014 Ja var også noget i den dur jeg tænkte på :). Det skal sku nok gå...

• #3   10. sep 2014 massere af kasser i forskellige str.
    massere af klude.
    jeg samler gerne en masse sylte glas sammen til div. dimser.
    en sprit tus til tekstil, det går ikke så nemt af.

og så lav et system. det er så meget nemmere.

• #4   10. sep 2014 Jeg har været igennemrumlen med både bil og mc, og det vigtigste er at få teget en masse billeder især omkring hvordan ledningsnettet ser ud og gerne fra flere forskellige vinkler. Desuden skal du som #3 skriver få lavet et system og have kasser og glas klar fra starten, gerne med låg så det ikke bliver væk.

• #5   10. sep 2014 Malertape , brug masser sættes om ledninger med tekst som " Ensretter " "Bagende , løber venstre om stel " og lignende . derudover bruger jeg tapen til at holde de rigtige skruer samlet og skriver så "Tank " og sådan. fryseposer er også gode , put alt fra en enhed i pose tap sammen og skriv. hav så en notes bog ved hånden , heri skrives alt det du tror er vigtigt , så som spændskiver på møtriksiden . Det er så bare mit system. smiley Husk at holde orden og ikke flytte for meget rundt med delene medens du for malet. Go for it

• Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #6   10. sep 2014 Perfekt . Tusinde tak alle sammen. Jeg får snart lige smidt nogle billeder ind af den idag - Så kan i se hvor lækker den bliver her efter vinter smiley

• #7   10. sep 2014 Da jeg pillede motoren på min SR ud, da brugte jeg en kasse med en masse små rum til de forskelige bolte, beslag osv. TIlsvarende delte jeg et A4 papir op i samme antal kasser. Hver gang jeg pillede et eller andet af motorcyklen, så kom i en af rummene i kassen og i det tilsvarende felt på A4 papiret blev der skrevet hvad det var. Visse kategorier af ting blev smidt i samme rum. Fx beslag til at holde motoren, da disse ikke kan sættes forkert på.

Og ellers billeder. Massere af billeder. Inden du overhovedet går igang med at skille ad, så tag billeder fra alle mulige vinkler. Både langt fra og tæt på. Og hver gang du piller en større del af, så tag nye billeder. Ikke 1 eneste vinkel skal glemmes. Jeg havde nok et parhundrede billeder efter jeg havde haft motoren ude og renoveret cylinderen og topstykket.

Og JA det var bestemt en hel del gange hvor jeg måtte gå igennem billederne for at finde den helt rigtige vinkel til at se hvordan et givent komponent skulle monteres smiley

Piller du en masse ringe/bolte/skiver osv af en aksel, så hæng dem i den rigtige rækkefølge på en snor. Billeder er også fint her, men det er lækkert ikke at skulle nærstudere rækkefølgen på et eller flere billeder, men bare have den klart på en snor smiley

• #8   10. sep 2014 Hej.

En værkstedsmanual kan også være rar at have til rådighed når den skal samles igen, der er tit tegnet hvordan ledningsnet løber, rækkefølge delene skal samles i, moment osv..

Mvh.

• #9   10. sep 2014 Sikke en masse gode råd, jeg plejer også at sætte så mange skruer og bolte i/sammen, så jeg kan huske hvor de skal bruges

• #10   11. sep 2014 Alle de gode råd er bragt på banen.

Men hvis det går helt galt kan du nok Google dig til meget. Men eller kan du også købe en Haynes manual. De er super gode til netop den slags projekter og er altid gode at have ved hånden.

Kommentér på:
Skal skille min er6n ad :)

Annonce