{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Opgradering af nær/fjernlys på Honda Cbr 250. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg arbejder til dagligt som lydmand. Og tager derfor gerne motorcyklen på job da man kommer vidt omkring og nemt lige kan få en god tur på den måde. Det bliver ofte nogle sene dage og jeg ender altid med at køre hjem i mørke. Det har jeg nu intet problem med, men jeg kunne nu godt tænke mig lidt mere lys på vejen. Hvad er man ude i så, jeg har kigget lidt forskelligt, (xenon, led, osram nightbreaker) men har ikke umiddelbart nogen erfaring med noget af det. Nogen der har en god ide eller noget erfaring man kan trække på ? Jeg ønsker ikke at tilføje flere lygter på cyklen. På forhånd tak! smiley

//Rasmus Nylander


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af nær/fjernlys på Honda Cbr 250.
  • #1   21. okt 2014 Prøv at tage en søgning på nightbreaker, der er flere gode tråde med erfaringer. Hovedpointen er at de virker ret godt, og at du skal være opmærksom på at få de nye (unlimited?), idet der tidligere har været problemer med holdbarhedstid af disse.

    Mht denon, så glem det - det bliver ikke godt medmindre du køber parabolen der passer til. Problemet bliver at du kommer til at blænde alle andre i trafikken.


  • #2   21. okt 2014 Så umiddelbart så er nightbreaker det bedste bud. Tænker det bliver meget omstændigt at få en parabol installeret i lygtehuset smiley Hvad med positionslyset kan man opgradere det også så der kommer noget mere huk på det også. ? smiley

  • #3   21. okt 2014 Jeg har gode erfaringer med osram nightbreaker unlimited.
    Har dem både på bilen og cyklen.
    På sv (v2=vibrationer) har de været monteret i denne sæson (12000km).
    De giver væsentlig bedre lys end de gamle pærer og har endnu ikke haft nogle sprungne pærer.


  • #4   21. okt 2014 Jeg satte en 85w pære i min det gav rigtigt meget de har dem hos hoyer

  • #5   21. okt 2014 Nightbreaker giver ekstra lys, uden at du skal til at skifte alt muligt. Jeg ville først prøve med sådan en og så se om det er nok til at gøre dig tilfreds. Jeg har selv en og er ganske tilfreds.

  • #6   21. okt 2014 Jeg har Xenon lys på min 8000K det er sindsygt godt, jeg har justeret mit nærlys så det ikke blænder... meget sjældent at der er nogle der blinker af mig. mit fjernlyset er justeret så det lyser alt op, på helt mørkeveje... langt over 100 meter tro jeg, og kaster også lyset langt ud til siderne

  • #7   21. okt 2014 Hvad er det så for noget du har købt og hvad har du gjordt ved installation Denny ? smiley

  • #8   21. okt 2014 Hvis du vælger nightbreaker e.l. så husk ALTID en extra pære eller 5 for de der high power pære kan have utrolig kort levetid specielt hvis de får lidt rystelser

    En tur henover brosten i en 4x4 er nok til at de springer ....

    Jeg have smidt en extra lampe på istedet


  • #9   21. okt 2014 Tror umiddelbart ikke at det bliver Nightbreaker da jeg har hørt så meget dårligt om dem nu. Men det synes jeg bare gøre situationen endnu sværer... For hvad skal det så være smiley smiley

  • #10   21. okt 2014 Rasmus

    Jeg har købt det hos Everlight http://everlight.dk/1309-8000k-blahvid

    Men der er lidt besværligt at få pærene til at side 100% på en som min, så da jeg alligevel hadet et extra sæt faninger til mine pære, så til passet jeg den så Xenon pæren H7 (nærlyset) passet sammen... der er jo ikke spade stik på en Xenon pære, kun ledninger. men jeg kan så spænde den fast med den originale bøjle der holder den originale pære/fatning på plads. og den sidder 100% lige så godt som den originale pære og lyset på vejen er sindsygt godt!.. vejen er helt hvid fordi det er 8000K

    Links til min modificering af min nærlys fatning, det er dog lidt mere teknisk at gøre det med fatningen til fjernlys fatningen

    (link fjernet)

    De 2 boxe til at styre lyset sidder på den holder der holder min forlygte, en på hver side... jeg skal tag et billedet næste gang jeg kommer ud... hvis man kan se det i mørket


  • #11   21. okt 2014 Rasmus Har prøvet div. super pære godtnok på en 45er scooter men en af dem med ordentlig lys fremad ... Bevares det giver mere lys men så meget giver det altså heller ikke

    1 lille tågelygte monteret på styret gav MEGET bedre lys som div super pære


    profilbillede
  • #12   21. okt 2014 Phillips vision pærer har jeg hørt godt om.
    Jeg kørte med night breaker før, men synes de blev skiftet tit.
    Jeg har nu monteret xenon 6000k for at se om det bliver bedre. Og så bliver det spændende at se om det bliver pillet af igen hvis det blænder andre smiley

    De få jeg har hørt som prøver led har ikke meget godt at sige om det, men har dog ikke selv prøvet det smiley


  • #13   21. okt 2014 Så lyder det jo lidt som om at en ordenligt/forsvarlig xenon installation er vejen frem ? smiley

  • #14   21. okt 2014 det kan hurtigt genere andre(blænde). Der er en grund til lygten skal være godkendt til det. Tror der er forskel på parabolens udformning hvor meget det nu engang blænder. min kammerats bil lyste det rigtig dårligt, og sendte lyset i alle retninger. på min lille Honda lyste det ikke særlig godt. men på min cbr kan man tydeligt se lys "linien" når den peger mod en væg. Så håber ikke det blænder smiley
    Husk det ikke er lovligt med xenon hvis lygten ikke er godkendt.

    Det er bare at prøve, ellers kan du altid pille det af og sælge det videre. Jeg valgte 6000 kelvin så det ikke får den 8000k blå farve, i håb om politiet ikke brokker sig lige så meget smiley

    Ellers er der phillips blue vision eller phillips x-treme vision. overvejer phillips x-treme vision til bilen, da de skulle være rigtig gode i mørke smiley
    så slipper man også for ballast(er), ledninger og relæ hvis det er HI/LO xenon pærer smiley


  • #15   21. okt 2014 Jeg har kørt omkring 55.000 km siden 2012 hvor jeg fik min første gsx 600 f, med xenon lys på uden problemer... kun en gang har jeg fået en påtale fra en mc betjent om at jeg skulle køre hjem og sætte andre pære i.... måske fordi det pisset ned, at han ikke gad gøre mere ved det smiley og for ca 2 måneder siden blev jeg så stoppet i Roskilde midt på dagen med blå himmel, til kørekort tjek, uden at han snakket noget om mit Xenon lys, og han holdt faktisk for rødt, modsat mig i lyskryset, og først i køen som jeg selv, og vender så rundt for at stoppe mig. så han kan overhovedet ikke ha undgået at se at jeg har Xenon lys på.

    Rasmus. efter onsdag bliver det godt vejr, så køre jeg lige en tur efter det bliver mørkt, så skal jeg prøve at jeg kan tag et par gode billeder af lyset på en helt mørk vej... synes faktisk det er så fedt at jeg elsker at køre om natten... især når man fyre fjernlyset af sker der noget smiley kun en ulempe, det er at fjernlyset lige skal bruge 5-10 sec på at varme op inden det er fuld blus på dyret.. men det skal det vist også på biler, det er vist bare en klap der åbner (kun noget jeg har fået at vide hos en butik der sælger specialudstyr til biler, så hæng mig ikke op på det smiley ) så den er der med det samme, når du har brug for fjernlyset


  • #16   22. okt 2014 Jeg har sat relæer på, så strømmen ikke skal gennem lyskontakten og diverse dårlige ledninger. så spændingen på pæren steg fra 9,5, til 14 volt. det gav imponerende stor forskel.

  • #17   22. okt 2014 Fandt sådan et sæt her. Men må sige at jeg er lidt skeptisk. http://www.tourergear.com/plug-and-play/25-honda-cbr-250-55w-h4-bi-xenon.html

  • #18   26. okt 2014 Rasmus

    Har lagt 2 billeder op af mit Xenon lys, jeg tog i fredags smiley nærlyset er lidt bedre når man ser det i virkeligheden, end det er på billedet. men fjernlyset taler for sig selv smiley smiley <3

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=341252606053218&set=a.341252596053219.1073741830.100005054431628&type=3&theater


  • #19   26. okt 2014 http://www.billigbilpleje.dk/product/philips-x-treme-vision-h4-2-stk-962/

    ... Har sådan en på GSR'en og er ret godt tilfreds - ud fra de få gange jeg har kørt i mørke smiley


Kommentér på:
Opgradering af nær/fjernlys på Honda Cbr 250.

Annonce