{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

Hvor brede dæk kan sættes CB 750 k5 caferacer/Bratstyle {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er i gang med at ombygge min Honda CB 750 fra 75´om til noget cafe/Brat.

Jeg skal have nogle nye dæk for og bag. Jeg har kig på nogle Firestone Deluxe...........jeg ved godt at de ikke giver de bedste køreegenskaber, men de vil passe godt på cyklen.

Mit spørgsmål går på om jeg kan sætte bredere dæk på standard fælgene (for: 3.25x19 & bag: 4.0x18) Jeg har kigget lidt omkring og f.eks. så har Mike Salek´s CB 750 har 4.0x19 og 4.5x18, og det tyder på at det er standard fælge??

Hilsen Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor brede dæk kan sættes CB 750 k5 caferacer/Bratstyle
  • #1   24. nov 2014 Mon køre med Brighstone 140/80 men på en 17" bagfælg. Kan umiddelbart ikke lige se at der er plads til mere for svingeren

  • #2   25. nov 2014 4,5 er ingen problem. Men det vil blive tæt på sæde osv så du skal have opad gående loop eller stiv affjedring bag til :). For højde profil blir høj. Se evt mit bygge projekt

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #3   25. nov 2014 du får intet ud af at sætte bredere dæk på samme fælge, udover dårligere køreegenskaber, dækket bliver bare buet lidt mere, af den smallere fælge, end det er designet til.

  • #4   25. nov 2014 Tak for input! Jeg ser lige om det skal dem i 4.0x19 og 4.5x18 , det ser jo godt ud.

    Det er nogle fine maskiner I går og roder med. Kender I til noget forum/klub som er udelukkede for denne stil (cafe/brat). Jeg har ikke kunne finde noget. Jeg leder f.eks. på nettet efter en måde at få fæstnet sæde pladen fast til stellet helst uden at skulle svejse beslag på stellet.

    Jeg mangler lidt et sted hvor man som "nybygger" som mig kan få nogle fif uden at skulle sidde hver aften og surfe nettet tyndt.





  • #5   25. nov 2014 Der er noget cafe racer Danmark på FB. Men ellers kender jeg desværre ikke andet end Mcg.

Kommentér på:
Hvor brede dæk kan sættes CB 750 k5 caferacer/Bratstyle

Annonce