Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dioder
  • #1   28. dec 2004 Hvorfor ikke prøve www.dioder.dk
    De har nogle som lyser kraftigt, og er beregnet til 12V.
    Held og lykke med projektet smiley

Mvh Poul

• #2   28. dec 2004 Du kan bruge den slags jeg har lavet blink i fodhvilerne af.
    www.cecicat.dk/sv1000s-14.htm
    Dioderne kan købes her:
    http://www.dioder.dk/produkter.aspx?KategoriID=20&subid=3006
    Det er dem der hedder: 30*
    Jannik...

• #3   28. dec 2004 Det er forresten 5mm jeg har brugt.

• #4   28. dec 2004 du skal vælge dem der hedder samle selv. det er billigere og du kan få det til at fylde mindst muligt. det er nok en go ide at vælge dem med høj spredning så de også kan ses hvis man står lidt skråt for cyklen.

hvor i landet er du fra? jeg skal nemlig også ha et par dioder med derinde fra.

• #5   28. dec 2004 Tak for svarene . tror sgu jeg bestiller en portion med det samme.

Ser kanon ud det du har lavet på din sv Jannik er der lys nok i dem ? er det dem der hedder 5200 der er mest blus på ?

Til Morten R. jeg er fra Aalborg

• #6   28. dec 2004 Jeg har bygget blå dioder i mine nye klarglas-blinklys... godt nok bare til konstant lys. (har planer om at lave noget print så de evt blinker som politiblink.
    Jeg har så beholdt mine pærer i.

Hvis du bestiller dioder på dioder.dk så køb 12v Xlazers "saml selv sæt" der medfølger den modstand du skal bruge, og krympeflex til at isolere med.
    Derefter er det bare at parallelforbinde dioderne

Hvis du vil vide hvor mange dioder du kan tillade dig at bygge i hver kan du regne det ud på flg måde:
    Watt = V * A

- altså har du +-2 A at gøre godt med... -og hver diode bruger kun 0,02 A når modstanden er monteret (uden er det vist 0,04 A)

Skriv i mine kommentarer hvis du har spørgsmål !

Mvh Steffen

• #7   28. dec 2004 .... ja det er dem der har det største mCd-tal derlyser kraftigst - 1 Cd = et fyrfadslys på en meters afstand

altså 5,2 lys !

Men sørgfor at få nogle med en ordenlig spredningsvinkel... så skidt med om de kun lyser evt 3200 ! Det er rigeligt... og du kan jo bygge nok af dem i hvert blinklyshus (ca 100 stk.... men hold antallet lidt under ;-))

• #8   28. dec 2004 Hehe Steffen . Ja en 100 stk i hvert spejl må da kunne ses på fornuftig afstand.

Må prøve mig lidt frem. bestiller skidtet og spørger mig lidt frem herinde hvis lortet ikke virker som forventet.

• #9   28. dec 2004 Jep gør det... Held og lykke med projektet !
    Er spændt på at høre om resultatet

Mvh Steffen

Kommentér på:
Dioder

Annonce