"Begyndervenlig" info om polering af motordæksler? "Begyndervenlig" info om polering af motordæksler?
Hej alle!
Foråret er her, og jeg har vasket kværnen og ordnet et par småting med mine "ti tommelfingre". Jeg har fået mod på mere, så nu spørger jeg Jer til råds...
Sagen er dén, at min MC formentlig har kørt vinterkørsel, eller noget i dén retning, før jeg fik den... Eller også har den i hvert fald ikke været passet super godt... Selv er jeg heller ikke alt for god ved den, og det passer mig faktisk rigtigt godt at have en mere end tyve år gammel kværn, så det ikke gør så meget, hvis jeg ikke liiige får den vasket eller stillet ind, så snart det begynder at lugte af vinter. MEN: Nu vil jeg gerne prøve, om jeg kan polere lidt på (især) motorens sidedæksler med mere, som er temmelig smadrede. Jeg vedhæfter et billede til illustration...
Men hvad gør jeg? Jeg aner INTET om sådan noget, så jeg vil rigtigt gerne høre lidt nærmere om, hvad jeg skal købe til at slibe eller polere samt efterbehandle med... Og hvordan jeg i øvrigt gør... Jeg er som nævnt HELT blank på det område (bogligt begavet ;-), så grundig info eller forklaring imødeses med stor tak fra min side. Jeg aner ikke, om jeg skal have fat på en dims, jeg kan montere på en boremaskine, hvad det skal være for én, og hvilket "middel" jeg skal bruge...
Er der en venlig sjæl, som vil give mig en form for brugsforvirring til sådan noget?
Venligst - Allan
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 69
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 92
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Skal de se perfekt ud må du afmontere dæksler og lade dem polere med grøn polerpasta på en stor poleremaskine.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
så står de som nye
apr 2009
Hermed er københavnere inviteret...
apr 2009
Strømforsyning skal kunne give ca 3 ampere per 100 kvadratcentimeter flade. Efter 45 minutter (ved 20 graders varm syre) tages emnet ud og skylles i demineraliseret vand. Derefter dyppes det i ganske almindelig gul tøjfarve. Når emnet får en gyllen farve puttes det i kogende vand og koges i 1 time for at lukke porer med farve. Og så har man hjemmeanodiseret dæksel der er lavet af " guld".
Den bliver vejr og kemikaliebestændig. Tåler alle syrer. Det eneste det ikke kan tåle er kaustisk soda.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
apr 2009
apr 2009
apr 2009
"Begyndervenlig" info om polering af motordæksler?