{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Yamaha FZR1000 fra 88 (Ombygning) {{forumTopicSubject}}

Hejsa og glædelig jul, må man jo lige sige... smiley
Jeg har købt mig en Yamaha FZR fra 88 som jeg så småt er igang med at bygge om til en streetfighter. Jeg har brug for nogle gode råd, samt jeg har nogle spørgsmål:

1: Jeg vil gerne smide en Exup motor på da den jo har lidt flere HK at rykke rundt med. Passer sådan motor lige på det stel, eller skal jeg også til at lave nye motorophæng på det?

2: Passer en Upside-Down fra de nyere modeller også på min model?? (1988)

3: Jeg tror motoren er droslet ned. På de tyske papirer jeg har på den står der at den har 74kW (ca 100hk). Den har jo som standart 135hk. Er der nogen der ved hvor og hvordan man tager droslingen ud af den? Sidder droslingen i indsugningen som på de fleste andre maskiner?

4: Hvor i DK kan man få nogle fede lygtekåber samt en anden bagende til den? Evt hjemmesider med andre streetfighter sager man kan købe...

En anden ting er angående afgift. Den skal jo toldsynes først og som den står nu burde den sagtens kunne gå igennem.

5: Når den bliver toldsynet, er det så også der man får bestemt hvor meget afgift der skal betales?

6: Når man har fået papirene med afgiftsbeløbet, hvor lang tid må der så gå før man betaler afgiften?

7: Er det lovligt evt. at lave den om til en streetfighter i tiden mellem toldsynet og afgiftsbetalingen, eller skal man så hoste op med en ny afgiftssum??

Håber på at blive klogere på disse punkter.

mvh -Boxe-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FZR1000 fra 88 (Ombygning)
  • #2   25. dec 2006 jeg har en kammerat som kører med en exup på den gamle model som din det har vist ikke været det helt store probl der er dog noget med at der er for lidt plads i stellet et sted så der skal tilpasses noget der og det er ikke så sjovt hvis den skal bygges tilbage...
    en forgaffel fra yfz modellerne de tidlige skulle være lige til evt skal lejerne skiftes og så er den klaret


  • #3   25. dec 2006 Og jeg har en Predator styrkåbe med dobbelt lygte, som kan blive din for 1700,-. Se billede på min profil. Eller www.simpsondetour.co.uk.

  • #4   25. dec 2006 Hej
    Hvorfor opretter du ikke lige din cykel så vi kan se hvad du har gang i??
    Kan desværre ikke hjælpe med dine spørgsmål

    Mvh
    Rolf


  • #5   25. dec 2006 Få betalt afgiften inden du begynder at bygge om, det er langt det letteste. Det foregår som Carsten Z siger, efter toldsyn kører du til SKAT som opkræver et eller andet uhyrligt beløb i afgift, det betaler du og så er det det.



  • #6   25. dec 2006 Tyskland har/havde en regl om et eller andet hvis mc´r er under 100hk - på nogle er der bare sat plader med mindre hul mellem indsugningsmanifold og topstykke.

    Hvorfor ikke beholde den gamle motor! På EXUP sidder der et spjæld i udstødningen lige efter de samles i et rør. Du har lidt mere frie hænder mht design af udstødning hvis du ikke skal tage hensyn til spjældet - og 135hk på en nøgen cykel er da ok.

    Mvh Peter


  • #7   25. dec 2006 Tak for jeres svar allesammen.

    Kristian H >> At lave om på stellet eller ophæng bliver ikke noget problem. Jeg har kørt motorsport (cross / roadrace osv) siden jeg kunne gå og har stort set selv altid lavet tingene selv. Jeg har faktisk næsten aldrig kørt med de ting som cyklerne er bygget til, så er efterhånden vandt til at skære, svejse og gør ved på rammerne uden at man kommer til at mærke det på kørslen smiley

    Ole C >> Fed cykel du har fået lavet dig der. Predator styrkåben er ok. Det orange på den passer bare ikke lige ind i billedet på mit projekt..

    Rolf B >> Jeg opretter et slags galleri med før-billeder, "undervejs"-billeder, og efter-billeder af det hele. Men først når jeg har nogle billeder at smide ind. Kan desværre heller ikke sige hvornår den er færdig. Er rimelig tidspresset for tiden, men skulle helst gerne stå færdig omkring april måned når det gode vejr begynder smiley

    Peter A >> Tjah du siger noget. Om ik andet, så skal der nok en anden motor på alligevel før eller senere.. Den har gået 51.000 Miles, og jeg ved jo ikke hvordan den er blevet kørt nede i tyskland. Den går ellers fint i motoren. Ingen mislyde, ventiler der tikker, oliespild eller oliedryp fra motoren, eller noget som helst... Desuden har jeg et hel bunke papirer fra tyskland (inkl kviteringer) på en masse ting som er skiftet i i motoren osv. Lejer, membraner, ventiler mm... Så noget tyder på at den er blevet vedligeholdt...

    Men jeg går ud og ser om jeg kan finde de der drosle-plader på den nu... Det var også sådan han beskrev dem, ham jeg købte den af.


  • #8   25. dec 2006 "Problemet" ved motorskift er forskellen på cylindervinkel, der er 10 graders forskel på hældningen. Desuden er befæstningspunkter anderledes.

    Men alt kan jo lade sig gøre..


  • #9   25. dec 2006 Carsten O >> Ja du siger noget... Vidste heller ikke at exup ventilen havde indflydelse på besværet med udstødninger... Kan sq godt være jeg vælger at beholde den så og så bruge pengene på noget andet gejl til den. Men hvad kan man bruge til at tage den gamle sorte maling af motoren med ?? Det er jo ikke lige til at ridse af med neglene, hehe...

    Og noget andet er, at den jo har hydraulisk kobling. Det har jeg kun set på enkelte harley'er. Hvad fylder man på hydraulikken?? Bruger man bare bremsevæske eller skal der noget specielt til det ??

    Ja som I kan høre er jeg rimelig ny mht Yamaha'er smiley Jeg trøster bare mig selv med at der ikke findes dumme spørgsmål - Kun dumme svar *g*


  • #10   25. dec 2006 det er alm bremsevædske du hælder på koblingsbeholderen...
    jeg vil osse give carsten ret det er ikke besværet værd at skifte motor den gamle motor går sgu godt og de sidste heste kan findes i lidt jetkit og indysning opret cyklen så vi kan byde dig velkommen


  • #11   25. dec 2006 Hej -Boxe-, du kan fjerne den gamle maling på motoren med "bums", det er en halv tyk gelecreme, som koger den gamle maling af. pas på ikke det kommer andre steder end hvor der skal fjernes maling smiley husk handsker da små rifter på hænderne vil svie meget hvis det kommer i kontakt med bums, derefter skyller du med vand.

  • #12   25. dec 2006 Kristian H >> Man kan åbenbart ikke oprette sin bike uden at smide billeder med på. Og jeg har selvfølgelig brugt det meste af dagen på at skille cyklen ad, så nu er der ikke det store at tage billeder af heheh... Kan da godt lige sætte tank og sæde på igen løst og tage et billede, men det er godt nok ikke noget at råbe hurra for...

    Allan H >> Det der BUMS halløj. Hvor kan man købe det henne?


  • #13   30. dec 2006 Nu har jeg læst og forhørt mig lidt rundt omkring "bums". Og mange mener at det har en tilbøjelighed til at gøre metallet/alu "mørt" så det ikke holder ligeså godt... Så jeg ved ikke helt om det er metoden frem til min motor... Er der andre muligheder ??

  • #14   7. jan 2007 OK folkens.. Så har jeg fået oprettet min MC.. Den skal vist bare godkendes eller sådan noget før den bliver aktuel.... Man kan åbenbart ikke oprette en tråd med billeder af kværnen før man har oprettet en MC...

Kommentér på:
Yamaha FZR1000 fra 88 (Ombygning)

Annonce