6.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rengøring motor Rengøring motor

Hejsa,

Emnet har helt sikkert været oppe før, men jeg synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget svar på mit spørgsmål.....

Hvad er optimalt, at bruge til, at få renset motor og bagefter pudset den op??

Jeg har overvejet maskinrens eller petrolium.

Hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring motor
  • #2   2. jan 2007 Din maskine ser jo fin ud, så det burde jo ikke være det store.

Jeg bruger petroleum til at pudse den 112% ren.

Alumminium + evt krom får eftf en tur med pudsekluden og autosol.

Lakerede dele bliver renset med Turtle lakrens, der som en af de få ikke indeholder slibemidler(hvis lakken er falmet skal der muligvis noget stærkere til evt Sonax lakrens)

Til sidst bliver HELE cyklen (plastik, metal, krom, gummi etc) pudset op med Sonax voks.

Og vupti (efter 10-15 timers arbejde ;.)) du får ikke en flottere cykel.

vh

• #3   2. jan 2007 petroleum det du jeg bruget ik andet det tager bare alt

• #4   2. jan 2007 Man må ikke bruge Autosol på Chrom da det indeholder slibemiddel=RIDSER.

• #5   2. jan 2007 Da jeg i sin tid, kørte gocart, brugte vi altid petroleum til at vaske med!! Hvis du bruger motorrens på alu, risiker du at det begynder og irer, da det tørrer alu helt ud!

• #6   2. jan 2007 Steen på min topkromede HD costum cykel brugte jeg aldrig andet end autosol, både til krom og alu og rustfrit stål med super resultat.

• #7   2. jan 2007 Jeg har brugt autosol gentagne gange; på min GNer, med strålende!! resultat (der er meget krom), og på min Xjer's alu med samme resultat - SLIPOL sliber, det gør AUTOsol ikke (samme fabrikat BTW)

vh

• #8   2. jan 2007 steen.. det må vist være nytårsaften hatten der trykker lidt der

• #9   2. jan 2007 Petroleum det tager stor set alt uden at skade laken. Også tjære, olie, osv.... Og autoshampo til resten. Autosol til krom og alu.

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #11   2. jan 2007 Jeg vil anbefale en gang motorrens alt efter hvor beskidt den er og så varmt sæbevand. Skyld efter med rigeligt vand tilsat afspændings-middel, så undgår du kalk og vandet løber næsten af af sig selv, pust efter med trykluft og vupti har du en skindende ren motor igen .

• #12   2. jan 2007 Bel-ray har lavet noget specielt til motor/bremsekaliber.. jeg kan bare ikke huske hvad det hedder "men det slår alså WD 40" det holder længere, og trænger bedre ind. Jeg kan hurtig finde navnet på det, hvis interessen er der ??

• #13   4. mar 2009 jeg har svaret.....

JEg har lige købt noget ved louis der hedder black & shine fra s100....

er du sindsyg en forskel. min motor var meget mat/grå/brun efter jeg havde vasket den grundigt af i petrolium.

det skal bare sprayes på og virke 5min. og så tørres efter. det er helt vildt forskel. flot blank sort igen... kan også bruges på fælge står det.

• #14   17. feb nu jeg nysgerrig hvordan påføre i det pertrolium og er det på hele cyklen i sprøjter det på ?

Kommentér på:
Rengøring motor

Annonce