{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Bredere dæk?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med et lille 125cc cafe racer projekt, hvor jeg gerne vile have nogen bredere dæk både for og bag.
standard dæk er:
For: 2.75-18"
bag: 3.0-18"

og jeg tænkte om det var muligt at montere følgende dæk størrelser på samme fælg
For: 3.25-18"
bag: 3.5-18"

Er dette et muligt setup og er der måske evt noget der kunne ændres til det bedre??
jeg er ikke så erfaren med dæk derfor tager jeg alt det hjælpe jeg kan få.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredere dæk??
  • #1   8. aug 2016 Ja...

  • #2   8. aug 2016 Hej Jonathan, hvilken kværn er det du har?

    Har selv en RD125dx jeg er ved at ombygge smiley

    Den er født med samme dæk dimensioner og der er kommer 3.00-18 foran og 90/90-18 bagi begge dæk er metzeler me22 smiley

    MEN det er mere kontrolleret af din kværn om du kan have bredere dæk på, f.eks hvis jeg stadig havde min originale krom forskærm på så havde jeg ikke kunne montere mere end de originale 2.75 dæk foran da de ellers ville skrabe på, (jeg har så en plast forskærm der LIGE akkurat giver plads til 3.00 dækket)

    og ved nogle maskiner er der ligeledes heller ikke meget plads ved bagskærm/bagsvingeren til bredere dæk smiley


  • #3   8. aug 2016 det er en fym 125-3a
    den er ikke så kendt og når det kommer til forskærm er det ikke så vigtigt der er plads til originalen.
    der er meget god plads både bag og forandwt mere om de kan side på de originale fælge da nye fælge er lidt over mit budget


  • #4   8. aug 2016 Hvis duvirkelig vil gå den vej, så se de anbefalede fælgbredder på dækleverandørernes web-sites, fx Avon's.

  • #5   9. aug 2016 Nåååår en "turban cykel" smiley

    Men jeg skulle mene det kan lade sig gøre smiley


  • #7   9. aug 2016 Fælgene på sådan én er jo forholdsvis smalle. Vil mene, at 3.25-18" for og 3.50-18" bag bliver for meget. Dækkene bliver presset mere "spidse" i profilen pga de smalle fælge. Det kan give nogle uheldige køre-egenskaber. (Køre-egenskaberne er som regel altid bedst med original størrelse dæk)

    Prøv hellere 3.00-18" for og 3.25-18" bag. Så er den stadig til at køre på smiley


  • #8   9. aug 2016 hvis bare det er omkring 1.6-1.8" skal det nok fungere, ved at nogle af rd gutterne (som kører med 1.85" bagfælg) kører med 110/80 bagdæk og det har kun gjort køre egenskaberne bedre smiley

  • #9   9. aug 2016 jeg synes bare 3.0" er meget tynde som bagdæk, og giver ikke så meget vejgreb. det ligner jo næsten bare et cykeldæk med for meget luft i. smiley

  • #10   9. aug 2016 Styrevilligheden er faktisk bedre med smalle dæk. Men prøv evt. 3.25" som bagdæk ...

  • #11   10. aug 2016 3.25 eller 3.50 eller 90/90 de skal nok alle kunne være der hvad man foretrækker at køre med er en smags sag :)...

    Men jonathan: du kan finde dæk på daekonline.dk til fornuftige priser og gratis fragt ved køb af 2 dæk smiley


  • #12   10. aug 2016 tak for svarende det har hjulpet. jeg tror jeg tager det jeg havde forestillet mig men måske med smallere forhjul

Kommentér på:
Bredere dæk??

Annonce