{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Lave sæde til MC. Stål og læder {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg er i fuld gang med at ombygge min Honda og i den forbindelse, kunne jeg godt bruge noget hjælp til at lave sædet..
Jeg har brug for at finde ud af om der findes en lim som kan lime læder fast til stål. Mit sæde er bøjet i stål, og jeg mangler en måde at montere læderet på undersiden... nogle forslag?
på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lave sæde til MC. Stål og læder
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #1   18. jan 2017 Lytter lige med er i sammen situation bare med hård plast i stedet for stål..

  • #2   18. jan 2017 Jeg lavede en bund i glasfiber, og gav betrækket noget spraylim fra en hobby butik, jeg tror det var fint, men stak det en gang hæfteklammer for at være sikker.

  • #3   18. jan 2017 plastik er hæfteklammer det bedste.. med mindre at det er lige så hårdt som glasfiber så er det bedste lim... og den bedste lim som er lavet til læder og metal og bruges i møbelindustrien er denne

    klebfest

    http://www.skindhuset.dk/produkter/110-lim/305-kontaktlim-til-skind-klebfest/


  • #4   18. jan 2017 Bund af træ som skum/læder fastgøres til.
    Rustfri skruer/bolte som holder sæde fast til stålbund.


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #5   18. jan 2017 Håber det er ok jeg også bruger tråde..
    Tro plast bunden er så hård der ikke kan bruges hæftepistol men må lige prøve og kan se at det Klebfest ikke kunne bruges på plastik så andres erfaringer med at få læder eller vinyl fast til hård plast vil jeg værdsætte højt..


  • #7   18. jan 2017 Altså hvis det er en stål bund, kan du jo ikke skyde det fast med en hæftepistol.
    Skruer, tja så skal de ihvertfald være korte smiley
    Ellers nitte det fast, det havde jeg da et bobber sæde der var.
    Sædet på min har jeg også selv bygget op, da jeg skulle betrække den brugte faktisk kun kontakt lim, det holder vildt godt.


  • #8   18. jan 2017 http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/71364-honda_cb500_

    Mit første sæde er lavet i stål og skumplast plade ( reklameplade )
    Jeg bukkede jernskallen som den skulle og limede skumpladen på bagsiden
    det kan man nemlig skude klammer i ( husk rustfrie klammer )


  • #9   18. jan 2017 Fedt med så mange kreative svar! Tak for feedback guttter! - tror jeg har en god fornemmelse af hvad der skal ske nu! smiley

  • #10   19. jan 2017 Er det kraftigt skind eller læder kan du bruger popnitter.

    Ellers kan du sagtens få en god kontaktlim der hæfter på både læder, træ, metal osv.

    Jeg lavede selv sædet på billedet, som er sort kærnelæder popnittet til en metalbund.


    profilbillede
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #11   19. jan 2017 #10 Se godt ud men ikke så komfortabel ud.. Er skind og læder ikke det sammen?

    Kunne godt tænker mig at høre nogen erfaringen ang. valg af skum og gel og evt. link til produkt..
    Da jeg skal lave et sæde til en sport tourer og da jeg sjældent køre under 200km pr tur skal komforten være i højsæde..


  • #12   19. jan 2017 Skind og læder er ikke det samme. Skind er blødt og smidigt hvor læder er stift og hårdt.

    Ofte bliver skind også omtalt som læder tror jeg.. en læderjakke f.eks., men det er nok de færreste der har lyst til at gå rundt i en jakke i rigtig læder smiley

    Ikke sikkert at min opfattelse af skind og læder er den rigtige. Men når jeg skriver læder tænker jeg som i kernelæder.


Kommentér på:
Lave sæde til MC. Stål og læder

Annonce