{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Bremsekaliber - lak? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Som en lille i-sidste-øjeblik-opdatering af min GS500, vil jeg gerne omlakerer mine bremsekalibrer guld, men hvor finder jeg varmebstandig guldfarvet lak/maling?

Har prøvet Dyrup, min lokale paint-pusher og endda T. Hansen.
Kan kun finde det i farverne rød, sort og blå!

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsekaliber - lak?
  • #1   11. mar 2007 Hejsa
    Jeg ved ikke om jeg kan skaffe noget til dig men kæresten arbejder på en lak fabrik, hvor de laver alt mulig. Finder lige ud af noget.
    Hilsen Karina


  • #2   11. mar 2007 Jeg har købt almindelig guldlak hos T-Hansen. Regner da ikke med at min kalibre bliver så varme at malingen tager skade! Jeg har heller ikke kunne finde noget varmebestandigt guldmaling. Har dog ikke malet dem endnu!

  • #3   11. mar 2007 Søborg - jeg overvejede samme metode, med en varmebestandig grunder og eventuelt klarlak, men, malingen vil nok ret hurtigt blive brændt af, og da jeg ikke har lyst til at afmonterer mine bremser hver 14. dag, vil jeg hellere have noget varmebestandigt!

    Karsten - Tak, det er da ihvertfald værd at prøve!
    Er det muligt at få varer tilsendt fra Biltema?


  • #4   11. mar 2007 "Flere gange"
    Det bekymrer mig lidt at du siger det :o)
    Hvad med grunder?


  • #5   11. mar 2007 Måske kan fælglak bruges, det skal jo også kunne tåle noget varme.

  • #6   11. mar 2007 Torben:
    Hvor købes dette henne?


  • #7   12. mar 2007 Hejsa,

    Har engang prøvet at lakere calipre på min bil.
    Det købte jeg hos en specialbutik for autoudstyr.
    Prøv evt. PitStop, Bil-Dillen eller Big Wheels ( der er mange andre osse ).

    Det kunne holde til 1100 grader så det skal nok blive der.
    Yderligere er der nok til, at kan man enes om farven - så er der til 4 mc'ere.

    Det ser kanon fedt ud, men sørg for at bruge det rigtige - der er ikke meget ved at bruge fælg-lak og det så hænger i laser når man kommer hjem, fordi én eller anden nypermanentet tante Oda absolut skulle kaste sin rustbefængte Skoda 120S ud foran dig så du var nødt til at foretage en katastrofeopbremsning. Inderst inde var du godt klar over at det var fortænderne eller dine nylakerede calipre der måtte lide p.g.a. tante Oda.......

    God jagt smiley


  • #8   12. mar 2007 man kan købe noget kaliber maling hos louis.de

  • #9   12. mar 2007 Søren. jeg tror det Anders mener med flere gange, er at han har prøvet det på flere forskellige Calibre, men det viste du jo godt ikke smiley Nå men jeg maler med almindelig grunder, maling og en god klarlak.. skal sku nok holde! Bliver de lidt varme, må de køle i fartvinden ;-P



Kommentér på:
Bremsekaliber - lak?

Annonce