{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

Appelsinhud efter klarlak. {{forumTopicSubject}}

Hejsa MG.

Jeg har malet, samt givet min jernhest, klarlak.
Har dog opdaget at der er kommet nogle knopper/appelsinhud nogen steder, så det er svært og give den polering/voks uden det sidder fast og kommer næsten til og se værre ud.
Hvad kan man fjerne appelsinhud/knopper med, så man får en flot glans? smiley
Håber I kan hjælpe.
Forsat god dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Appelsinhud efter klarlak.
  • #1   21. aug 2018 Spraymaling? (1 komponent?)

  • #3   21. aug 2018 Ja det er 1 komponent.
    Og kunne man gøre, hvis man havde pengene til det?


  • #4   21. aug 2018 1 komponent lak hærder aldrig helt igennem. Det vil for evigt være skrøbeligt.
    og det er højest sandsynligt fordi det har været for koldt eller for fugtigt mens du har malet, eller også har du påført for meget.
    Det vil altid give et ringe resultat.
    Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det bliver aldrig hård i lakken som 2 komponent.


  • #5   21. aug 2018 Okay, det var jeg slet ikke klar over. Kan man købe en 2 komponent lak og spray overpå 1 komponent foreksempel for og gøre den stærkere?
    Og tror måske det har været for fugtigt. Men tænkte om man kunne slibe med korn 1200, og så polerer den op og så voks til sidst eller om det bare ville gøre det værre?


  • #6   21. aug 2018 Når først lakken skiller, så er arbejdet jo ødelagt.
    Du kan da godt vandslibe det og give det voks. Hvis du selv er tilfreds med det.
    Men hvis du ønsker det mest rigtige resultat, er der jo kun en vej desværre.


  • #7   21. aug 2018 Okay helt i orden, tak for hjælpen.

  • #8   21. aug 2018 Køb 2k 2 komponent på klarlak på dåsespray

    Din lak og maling kan ikke arbejde sammen måske hvis det er 2 forskellige fabrikanter


  • #9   21. aug 2018 Det er samme fabrikanter begge 2 både maling og klarlak. Montana hedder malingen, jeg har købt, samt klarlakken.

  • #11   21. aug 2018 Jeg har selv fjernet appelsin hud ved og vandslibe,først korn 1200,derefter korn 2000,og til sidst polere.

  • #12   21. aug 2018 Jeg har altså malet flere cykler med dåse og med et godt resultat.. bare brugt spray. Havde en gammel Ariel der blev grøn, så nu ret godt ud uden hud.. (se under mine mc) den var med klarlak. 2 motard med mat så kan nok ikke helt sammenlignes.

    Købte maling (autolak) på dåse til den der var blank. De to andre inde i en grafitti shop


  • #13   21. aug 2018 #12: Jamen var det ikke osse 2 komponent du brugte? Det er ihvertfald det eneste jeg kan få til at se godt ud i længere end en dag....

  • #14   21. aug 2018 Godt spørgsmål... men jo har det sikkert været. Måske den grønne, men ikke de andre tænker jeg når det bare er fra en grafitti shop. Den grønne var "autolak".

  • #15   21. aug 2018 2k har mig bekendt en udløser i bunden

  • #16   22. aug 2018 Spibatten det er korrekt,

  • #17   22. aug 2018 Hvis du maler den om så prøv, at stille klarlakken ned i en spand med varmt vand inden du sprayer.. Det skulle gerne mindske appelsinhudseffekten smiley

  • #18   22. aug 2018 Så var det helt sikkert ikke 2 komp. Hhmmm men man prøvesprayer jo altid inden, meget tynder lag og mange gange. Tror måske jeg gav 3-4 meget tynde lag. Gør jeg "altid" (nu maler jeg ikke al ting, men når det er har jeg malet mange tynde lag så det ikke løber eller laver klumper. Især lakken. Malingen kan man sgu altid slibe på inden..

Kommentér på:
Appelsinhud efter klarlak.

Annonce