1.419 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Advarsel! Puig racingkåbeglas smelter- Advarsel! Puig racingkåbeglas smelter-

Puig racing kåbeglas smelter instrumenterne på din racermaskine. Jeg kender to, hhv Kawasaki ZX 6R årg.'01 og CBR 1000 Fireblade årg. '04 der begge har monteret Puig kåbeglas mørktonet med "bobbel". De har begge fået smeltemærker i deres instrumentering i sommervarmen. Når solen skinner ind bag fra på cyklen,dannes en brændstråle (i stil med dem man lavede som barn når man brændte myrere medforstørrelsesglas:)). Blot en advarsel. Er der andre der har erfaret dette, og evt. har en løsning på problemet, uden at skifte kåbeglasset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel! Puig racingkåbeglas smelter-
  • #2   12. jun 2007 Moolex, det kan da aldrig være helt i skoven når vi her har 3 eksempler!

• #3   12. jun 2007 Moolex: Det har jo også noget at gøre med, om man er så uheldig at lyset falder rigtigt.
    Men kåbeglasset er den konvekse bugning som på en linse.

• #4   13. jun 2007 Kan godt se problemet - meeen en advarsel mod Puig er vel ikke helt reel!?

Tvivler på MRA og andre producenter af DB-kåbeglas anvender andre typer plastic med højere smeltetemperatur!

Bedste råd må være at stille cyklen i skyggen!!!
    Prøv at tænke på hvor varm din benzintank er, på det tidspunkt hvor dit kåbeglas smelter!!???

• #5   21. dec 2007 Alle DB kåbeglas kan lave det nummer hvis solen rammer forkert eller hvis din mc står op af en hvid mur som kan kaste lyset tilbage. Hvis du køber Ermax får man et beskyttelse film med, men hvem husker at ligge det op i ruden... Jeg har kun mødt en i 5 år der har oplevet det.

• #6   9. maj 2013 Har samme problem på min fireblade troede det var pæren som gjorde det men min mekaniker mistænker også kåbeglasset

Kommentér på:
Advarsel! Puig racingkåbeglas smelter-

Annonce