1.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hvordan hæver man en sv650 i røven hvordan hæver man en sv650 i røven

en af mine venner har en sv65s fra 01 og den syntes han ser lidt "flad" ud . altså meget lige hvis i kan følge mig .
er det muligt at hæve sådan en så den bliver lidt mere stejl i røven .og hvordan ???.
og det er ikke helt ud i tyskerstil vi leder efter smiley .


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan hæver man en sv650 i røven
  • #1   16. sep 2007 ja ja . en sv65s findes nok ikke . lad os sige en 650s smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   16. sep 2007 Længden på kødbenene i det nederste link til affjedringen, bestemmer ridehøjden.

    Det nemmeste er at hæve cyklen i bagenden med en talje indtil man kan pille boltene ud af kødbenene - måle højden til gulvet samt længden på dem - hæve maskinen de mm man vil have den højere - og måle hvor lange købbenene så skal være.
    Det er typisk 3-4mm længere kødben = 20-25mm højere i bagenden, men tjek det lige for en sikkerheds skyld. smiley


  • #3   16. sep 2007 det vil sige at man kan ikke gøre noget ved bagstellet alene og hæve den på den måde ??.
    det er jo ikke selve ridehøjden der skal pilles ved . kun udseende .


  • #4   16. sep 2007 og sajmon . hvis jeg har forstået det rigtigt så skal kødbenene være kortere for at hæve !! . og længere for at sænke . har jeg misforstået noget eller skrev du forkert .

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #5   16. sep 2007 Som sagt er jeg ikke sikker på hvad vej de skal for at hæve den - men det kan man måle med 100% sikkerhed på den måde jeg skrev. smiley

    Hæver man kun bagstellet, er der alt for mange ting der pludselig ikke passer sammen, og det griber lynhurtigt om sig med tilpasning af længden på bagstellet, ledninger, sædebeslag og kåbedele....
    Hæver man ridehøjden, styrer den mere aggressivt men bliver mere nervøs i høj fart, så der er jo fordele og ulemper ved alt.


  • #6   16. sep 2007 så vidt jeg er informeret så jo kortére jo højere i røven, sådan har det i hvert fald været på mine cykler, tror ikke det er anderledes på den sv65 smiley

  • #7   16. sep 2007 ok sajmon . er ret sikker på de skal være kortere for at hæve . men ja det bliver man jo sikker på med den metode du beskriver .
    og ja måske for meget arbejde i kun at hæve bagstellet .
    hmmm . men tak for svar ihvertfald .


  • #8   16. sep 2007 start med at spænde fjedren op bagtil. Det kan hæve cyklen mere end man regner med

    Når man spænder en fjeder op på fjederforpsændingen gør man ikke cyklen "hårdere", men derimod højere. Der er mange tror at man gør fjeder hårdere, men det gør man altså ikke. Det der sker er at man presse dæmper længere fra hinanden således bagsvingeren presses længere ned,. Så ved at spænde bagdæmper op kan man hurtigt hente et par centimeter eller 5

    Prøv det inden du begynder at smide kødben på. Det tage rikke lang tid.

    HUsk at spænde op firtal også således saggen passer begge steder smiley


  • #9   16. sep 2007 jeg fik en besked i beskedcenter som jo var soleklar .

    der hvor bagstellet er monteret på stellet der smider man et forlængerstykke ind på de nederste arme . på den måde vil røven jo komme op og man ændre ikke på noget som helst opsætning . tror vi prøver det først .
    men tak for jeres input .


  • #10   16. sep 2007 Seb du er forkert på den man strammer fjederen på den måde, benet kan jo ikke blive længere ved det. På ordentlige/ dyrer fjederben kan man skrue den ned i bunden så de bliver længere uden man rører fjederen, ved det fordi det var det min kæreste fik vist ude ved Basballe på hans nitrogen/ hydraulisk öhlins og han lever jo af det så han burde vide det

  • #11   16. sep 2007 Nej RIkke, jeg er ikke forkert på den. Det er rigtigt at på nogle dæmpere kan man ændre længden uden at ændre på fjederforspænding. Men her taler vi altså en standard dæmper og ikke en dyr aftermarket bagdæmper
    Der findes også hydralisk fjederforspænding. Det er er bare en anden måde at stramme fjederen på. Det er stort set også kun på dyr aftermarket affjedring der hydraulisk fjederforspænding. Principept er det samme om du spænder på den hydrauliske eller om man gør det manuelt med en nøgle. I begge tilfælde presses med fjederen nedaf og trykker det inderste ben i dæmperen ud af, således dæmperen bliver en smule længere.
    Samme princip som du besrkiver, hvor afstanden mellem hullerne gøres længere.


    Men istedet for altid at anbefale folk at få andre kødben på ders cykel, så skal man altså lige prøve at ændre fjederforspændingen på dæmperen. Den afgør alene højden på motorcykeln og ikke hvor stram fjederen er, som mange tror.
    Det er compressionen på dæmperen der afgør hvor hårdt den dæmper ind


  • #12   16. sep 2007 Nej det er fjederen der skal bærer vægten og dæmpningen der bestemmer hvor hurtig den bevæger sig ud og ind, så fjederforspændingen kan kun stilles på en måde og det er så den passer til ens vægt, højden skal ændres på andre måder f.eks med kødben.

    Hvis man strammer den for meget står den jo mod endestoppet hele tiden dvs at den kun kan bevæge sig en vej nemlig ned og det er jo ikke meningen for det er jo 2 vejsdæmpning man har behov for.

    Hvis man slækker den for meget bliver den blød og slasket og kan risikerer at bunde og den vil og "sejle" op og ned fordi den ikke kan bærer vægten.

    Om det er en standard eller en eftermarket fjederben til 10000 så er fjederforspændingen til det samme, nemlig for at sørge for at den kan bærer vægten af cykel og person


  • #13   16. sep 2007 ja det er rigtigt, men derfor kan man stadigvæk godt spænde den op og få mere højde på motorcyklen uden det gør den store forskel. Så længe man ikke strammer den så den rammer endestoppet som du også selv er inde på.

    Der sker intet ved at stramme en standard bagdæmper op således cyklen bliver højere. I mange tilfælde skyldes en for lav cykel netop at fører er "for tung" i forhold til den indstilling cyklen kører med. Så inden man køber kødben og svejser i stel, så forsøger man sig altså med fjederforspændingen. De flester mc´er er justeret ind til 65kg fører, hvor mang af os vejer det med tøj på? Fjederforspænding, derefter kødben hvis ikke det første lykkedes. Mon ikke vi er enige efter alt! smiley


  • #14   16. sep 2007 Nå godt at hører man har ret, men det der blev spurgt om var vist pga udseende at den skulle se højere ud

  • #15   16. sep 2007 Nu får du det til at lyde som om jeg er forkert på den. Som jeg skrev, så er vi jo enige, vi talte forbi hinanden, enten fordi jeg ikke forklarede mig godt nok ellerogså fordi du misforstod mig.

    Det jeg ville var at få ham til at tjekke hans fjederforspænding INDEN han begynder at svejse i bagstellet og/eller købe kødben. LAd os sige cyklen er justeret ind til 65kg fører, og mande vejer 100kg med tøj på. Får han justeret cyklen ind til de 100kg han vejer, kan det være han slet ikke har brug for at skulle have kødben på cyklen.
    Hvis han derefter stadig synes cyklen er for lav, ja så er det igang med kødben (men ikke for voldsomme, da han så risikerer at hæve den for meget, så den bilver for ustabil at køre på). Skulle kødben heller ikek vær enok, ja så er der kun tysker metoden tilbage smiley dvs at forlænge de 2 nedreste stænger i bagstelet smiley så hele røven løftes uden at ændre på cyklens setup


  • #16   20. sep 2007 Mht. tovejsdæmpning, så vil man stadigvæk have det efter at man har øget springpreload. Det skal man jo bare indjustere i sagget, for selvom bagdæmperen er sat hårdt op, vil den alligevel synke en lille smule når man sætter sig på mc'en. Men hvis sagget bliver for lille efter at man har øget springpreload, så må man vel ty til stærkere midler som platformsdæmpere eller shimme sin dæmper op så den bliver mere progressiv. Der er masser af muligheder, hvis man bare gider at tune..

    Theis


Kommentér på:
hvordan hæver man en sv650 i røven

Annonce