1.839 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar

Tilmeldt:
7. dec 2005 Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
hvordan hæver man en sv650 i røven hvordan hæver man en sv650 i røven
en af mine venner har en sv65s fra 01 og den syntes han ser lidt "flad" ud . altså meget lige hvis i kan følge mig .
er det muligt at hæve sådan en så den bliver lidt mere stejl i røven .og hvordan ???.
og det er ikke helt ud i tyskerstil vi leder efter .
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Det nemmeste er at hæve cyklen i bagenden med en talje indtil man kan pille boltene ud af kødbenene - måle højden til gulvet samt længden på dem - hæve maskinen de mm man vil have den højere - og måle hvor lange købbenene så skal være.
Det er typisk 3-4mm længere kødben = 20-25mm højere i bagenden, men tjek det lige for en sikkerheds skyld.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
det er jo ikke selve ridehøjden der skal pilles ved . kun udseende .
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Hæver man kun bagstellet, er der alt for mange ting der pludselig ikke passer sammen, og det griber lynhurtigt om sig med tilpasning af længden på bagstellet, ledninger, sædebeslag og kåbedele....
Hæver man ridehøjden, styrer den mere aggressivt men bliver mere nervøs i høj fart, så der er jo fordele og ulemper ved alt.
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
og ja måske for meget arbejde i kun at hæve bagstellet .
hmmm . men tak for svar ihvertfald .
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Når man spænder en fjeder op på fjederforpsændingen gør man ikke cyklen "hårdere", men derimod højere. Der er mange tror at man gør fjeder hårdere, men det gør man altså ikke. Det der sker er at man presse dæmper længere fra hinanden således bagsvingeren presses længere ned,. Så ved at spænde bagdæmper op kan man hurtigt hente et par centimeter eller 5
Prøv det inden du begynder at smide kødben på. Det tage rikke lang tid.
HUsk at spænde op firtal også således saggen passer begge steder
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
der hvor bagstellet er monteret på stellet der smider man et forlængerstykke ind på de nederste arme . på den måde vil røven jo komme op og man ændre ikke på noget som helst opsætning . tror vi prøver det først .
men tak for jeres input .
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 94
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Der findes også hydralisk fjederforspænding. Det er er bare en anden måde at stramme fjederen på. Det er stort set også kun på dyr aftermarket affjedring der hydraulisk fjederforspænding. Principept er det samme om du spænder på den hydrauliske eller om man gør det manuelt med en nøgle. I begge tilfælde presses med fjederen nedaf og trykker det inderste ben i dæmperen ud af, således dæmperen bliver en smule længere.
Samme princip som du besrkiver, hvor afstanden mellem hullerne gøres længere.
Men istedet for altid at anbefale folk at få andre kødben på ders cykel, så skal man altså lige prøve at ændre fjederforspændingen på dæmperen. Den afgør alene højden på motorcykeln og ikke hvor stram fjederen er, som mange tror.
Det er compressionen på dæmperen der afgør hvor hårdt den dæmper ind
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 94
Hvis man strammer den for meget står den jo mod endestoppet hele tiden dvs at den kun kan bevæge sig en vej nemlig ned og det er jo ikke meningen for det er jo 2 vejsdæmpning man har behov for.
Hvis man slækker den for meget bliver den blød og slasket og kan risikerer at bunde og den vil og "sejle" op og ned fordi den ikke kan bærer vægten.
Om det er en standard eller en eftermarket fjederben til 10000 så er fjederforspændingen til det samme, nemlig for at sørge for at den kan bærer vægten af cykel og person
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Der sker intet ved at stramme en standard bagdæmper op således cyklen bliver højere. I mange tilfælde skyldes en for lav cykel netop at fører er "for tung" i forhold til den indstilling cyklen kører med. Så inden man køber kødben og svejser i stel, så forsøger man sig altså med fjederforspændingen. De flester mc´er er justeret ind til 65kg fører, hvor mang af os vejer det med tøj på? Fjederforspænding, derefter kødben hvis ikke det første lykkedes. Mon ikke vi er enige efter alt!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 94
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Det jeg ville var at få ham til at tjekke hans fjederforspænding INDEN han begynder at svejse i bagstellet og/eller købe kødben. LAd os sige cyklen er justeret ind til 65kg fører, og mande vejer 100kg med tøj på. Får han justeret cyklen ind til de 100kg han vejer, kan det være han slet ikke har brug for at skulle have kødben på cyklen.
Hvis han derefter stadig synes cyklen er for lav, ja så er det igang med kødben (men ikke for voldsomme, da han så risikerer at hæve den for meget, så den bilver for ustabil at køre på). Skulle kødben heller ikek vær enok, ja så er der kun tysker metoden tilbage
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 156
Theis
hvordan hæver man en sv650 i røven