{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Polering af fælgkant {{forumTopicSubject}}

Hej drenge - og damer ;o)

En kammerat og Jeg har en lang liste over hvad vi skal hygge med her til vinter.. og vil lave den lidt længere - altså listen ;o)

Polering af fælgkanter står højt på listen, hvis vi kan få det gjort :o)
Jeg har set mange som har gjort det, men ingen gode guides. Jeg er klar over hvad der skal til - nogenlunde. Er vel "bare" noget med at få malingen af, polere til kanten skinner som sølv.. tape på.. male midten flot op - af med tape - og så klarlak over det hele..

MEN.. polere med hvad præcist.. hvilken maling..
Er der nogen der har en god step-by-step guide.. evt. (meget gerne) med billeder eller noget?

Er åndsvagt at begå samme fejl 2 gange.. så hvis nogen har forsøgt dette - og lært af nogen fejl i har begået.. så fyr løs :o)

på forhånd tak ;o)

/Jim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af fælgkant
  • #1   22. okt 2007 på crossern (kedede mig) polerede jeg den ene fælgkant for sjov der tøg jeg bare noget korn 800 (vandslibesandpapir) og så sleb det værste væk jo finere sandpapir og jo længere tid du gør det jo pænere bliver det , og så tog jeg noget autosol og så kørte rundt, på fælgen tog faktisk ik så lang tid og blev meget godt , ang klarlak kan jeg ik sige noget, men tror sku ik der er noget der er meget bedre end alt andet , noget motul eller noget andet dyrt "autolak" på dåse burde kunne klare det ?

  • #2   22. okt 2007 måske - det kan da prøves :o)
    Jeg tror dog ikke jeg starter med korn 800 for malingen er slebet af.. så går det nok lige sløvt nok..

    andre gode bud/guider? :O)


  • #3   22. okt 2007 Hej
    Jeg brugte "bums" eller maling fjerner. I stedet for at slibe malinge af. ( meget hurtigere)
    Købes ved Trælasthandel o.l.
    Derefter fint slibe papir og tilsidst autosol


  • #4   22. okt 2007 Det med klarlak til sidst lyder umiddelbart som en god ide, for at beskytte poleringen. Desværre har visse klar-lakker en tendens til at gulne/bliver mørkere med tiden.

  • #5   22. okt 2007 Morten det er fordi der bruges en olie holdig klarlak altså også kaldet en polyhatan lak... hvis man bruger en vandig klarlak sker det ikke at den guldner smiley

  • #6   22. okt 2007 hej med jer.
    ang. klarlak skal det være en der er beregnet til aluminium
    har selv fået poleret mine fælge på vognen hos lmopretning.dk og de fik klarlak

    mvh danni rind


  • #7   22. okt 2007 Se evt. under grupper

    Der er en gruppe der hedder polering...der er masser af guider til hvordan man gør... smiley

    /Bjørn


  • #8   22. okt 2007 Til Line (Hovedgård) Tigermis
    kan du hjælpe mig med nedenstående spørgsmål?

    Hvad med diverse sidedæksler i alu, som bliver varme, findes der noget klarlak til dem, samt kan holde til varmen uden hverken at blive klæbrige eller gulne med tiden, og ikke gør den grå i stedet for det ønskede croomlook.

    Undskyld for at have stjålet din tråd Jim A, men det kunne være der var andre som kunne bruge svaret til noget


  • #9   22. okt 2007 Michael - alt er vel, vi er til for at hjælpe hinanden ;o)

    i andre - mange tak for tips so far..
    Er der nogen som kan skrive rækkefølge for slibning?
    f.eks. stålbørste -> korn 100 -> korn 400 -> korn 800 -> korn 1200 -> tandbørste -> printpapir..
    Altså hvor i skrive hvad man starter med, og hvor man ender - for at få det flotteste chrome-resultat?

    Og hvad når man er færdig.. gør man bare sådan at man polere NOK - og så tape på bagefter for at få den flotte skarpe kant ved lakering..?
    Håber i har fine idéer at dele med ;o)


  • #10   22. okt 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29094
    Der er også oprettet en gruppe med polering.

    Jacob


  • #11   22. okt 2007 wow.. mange tak.. der er godt nok en smule gode tips derinde.. tror jeg holder mig til det..
    mange tak til Jer alle - og hvis i skal polere, så se i gruppen "polering" <- der er guldklumper derinde


Kommentér på:
Polering af fælgkant

Annonce