{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Ide til P-skive {{forumTopicSubject}}

Jeg lavede i dag en meget ulovlig parkering (se billede)
Jeg er i hvert fald blevet noteret for at parkere uden p-skive (795 kroner). Jeg plejer at holde i denne "bås", for at være venlig over for billister, og ikke optage en af de få pladser til rådighed, jeg har endda snakket med en p-vagt på pladsen for nogle måneder siden, som sagde, at jeg sagtens kunne holde der, da han ikke mente, det var inden for det almindelige parkeringsområde, som de skal kontrollere..

Anyway
Jeg kan ikke lige komme på en ide, i tilfælde af at jeg får lyst til at have en p-skive, det er jo kravet hvis man vil holde på private pladser, men hvordan skal det gøres på mc? Det skal jo være en, som andre ikke kan stille på når jeg er gået, ellers hjælper den jo ikke meget.

Alternativet er, at jeg kan holde på cykelparkering ved siden af, det er vel ikke EuroParks plads, eller? Så bliver det en sag mellem politiet og jeg, hvis ejeren af bygningen synes det er et problem at jeg holder der, og jeg tror ikke på, at politiet når at komme og gøre noget ved det før jeg er væk igen.

Hvad ville I gøre?

Kunne jeg tildække nummerplade og stelnummer? P-vagten må jo ikke fysisk røre ved min mc, så hvad skal han gøre ved, at han ikke kan se, hvem afgiften skal skrives til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ide til P-skive
  • #1   3. okt 2019 Er reglen ikke, at motorcykler skal holde i de afmærkede båse, men ikke behøver p skive. Du må bare ikke overskride tiden.

  • #2   3. okt 2019 #1 Det er desværre kun på offentlige områder, de private kan gøre præcis som de vil

  • #3   3. okt 2019 Jeg mener dog, at den regel, jeg nævner, gælder for parkeringspladser ved f.eks. Rema, Netto osv, hvor der er et privat parkeringsselskab, der har opsyn med pladsen.

  • #4   3. okt 2019 Kæft hvor er det tåbeligt at få en bøde for at holde der, du holder jo netop så du ikke holder i vejen for nogen eller noget.


  • #5   3. okt 2019 Det sted du har parkeret er ikke et bås hverken til bil eller mc så teoretisk det må du godt, send den billeder til p selskabet og argumentere med den, det kan ikke passe at du får bøde for det

  • #6   3. okt 2019 Hvis du arbejder dér, kan de så ikke bare registrerer din MC nummerplade?
    Jeg har tastet min MC plade ind i Easy-park appen, når jeg holder i København..


  • #7   3. okt 2019 #5 ja jeg har også overvejet det, men så får jeg vel bare en for at parkere uden for afmærket bås..

    Spørgsmålet i tråden går dog på, om der findes et eller andet smart som p-skive, eller om man bare skal sørge for at holde ulovligt i forhold til politiet (som ikke gør noget ved det) istedet for at holde der hvor de provisionslønnede kan få mig


  • #8   3. okt 2019 At du smækker en elektronisk p-skive på den hjælper vel ikke på, at du holder et sted, hvor der ikke er en bås - og det er derfor du har fået en afgift?

    Afklar med selskabet, hvad de vil ha - om du skal holde i bås med p-skive, eller om der er sket et kommunikationsbrist, og at at du fremover kan få lov at holde, der hvor du gør uden p-skive?


  • #9   3. okt 2019 Jeg kender ikke p-reglerne 100%

    Men jeg snakkede med p-vagten ved BIG i herlev som er privat p-selskab, og han sagde jeg skulle holde i bås og jeg behøvede ikke p-skive, jeg skulle bare sørge for at jeg ikke holdte der længere end de vist nok 2timer som var maks.

    Så det kan ikke være alle private der forlanger p-skive...


  • #10   4. okt 2019 MC skal optage en bil bås... Der må gerne stå 2 eller 3 MC i en bås , hvis plads... Vi ser mange bonderøve komme til KBH og lave underlige ulovlige parkeringer, bla. den på fortovet. På Frederiksberg kan man parkere sin MC døgnet rundt gratis i de der 2 timers zoner....Pas på nørrebro-- nerkernin slæber den væk fra bås , så de kan parkere

  • #11   4. okt 2019 og gå i retten på den her-- Du vinder

  • #12   4. okt 2019 Fra mctc
    Hvad står der på skiltene indtil p området? Vis der står krav om p- skive er det vel det der må på og så skal man jo holde i en bås (et køretøj pr bås) men forstår dig godt man køre mc dels for ikke at fylder så meget i trafikken så der er plads til andre og man vil da heller ikke tage en hel bås når der er plads andre steder


    profilbillede
  • #13   30. okt 2019 Jeg har en plexiglas p-Skive fra thansen hvor jeg har sat et magnet bånd på og så sætte jeg den på tanken når jeg holder et sted hvor det er påkrævet

  • #14   31. okt 2019 Man skal IKKE bruge p-skive på MC ... Hold nu op med at give dummepolitikkere ideer

  • #15   31. okt 2019 BO: JO man skal der hvor reglerne er gældende for det...

    profilbillede
Kommentér på:
Ide til P-skive

Annonce