{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

BMW R100 scrambler - nyt sæde og subframe? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter

Jeg skal snart i sving med min BMW R100 fra 1982. Jeg går efter scrambler looket.

Jeg har bestilt næsten alt hjem, men mangler dog sæde og subframe for at være helt i mål, og her håber jeg på jeres hjælp.

Jeg har to primære ønsker - udover god kvalitet.

1) Sædet må ikke være for kort, da jeg ofte kører ture med min kæreste bagpå, så der skal stadig være plads til to personer.

2) Sædet må stadig gerne være nogenlunde komfortabelt, da jeg ofte kører lidt længere ture og ikke ønsker unødvendigt ondt i bagenden. Over komfort ryger med smart-i-en-fart-sæde kommer på, men jeg håber på en gylden middelvej.

Jeg har kigget på en del forskellige, men håber så, at I kan supplere med erfaring eller gode ideer.

Vonzeti laver både sæde og subframe som et “sæt”. Det ser ret godt ud, men i nogle udenlandske foraer klager de over, at det alligevel ikke helt passer samme.

Down and Out Motorcycles laver ligeledes begge dele, men jeg har set sædet i levende live, og med tiden folder kunstlæderet en del ned mod stellet.

Jeg håber, I kan supplere med egne erfaringer eller andet. Jeg kunne også være åben for, at beholde den originale frame, hvis man kan kæbe et flot sæde til det?

Vh
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW R100 scrambler - nyt sæde og subframe?
  • #1   3. maj 2020 Den subframe jeg monterede på min i min profil, er ret kort, tror de fleste aftermarket rammer er en del kortere end originalen. Du kan jo modificere den originale, så kan du selv bestemme længden.

  • #2   3. maj 2020 Du tager hvad der var en super touring maskine i 80'erne, skærer den i stykker og svejser den op til en scrambler og så spørger du hvordan du kan få et sæde der er komfortabelt til 2 på længere ture?

    Du kan godt se hvor det bærer henad ikke? smiley

    En cykel i scrambler ligner en skrællet crosser og vil køre derefter.

    En cykel der er behagelig for 2 på længere ture ligner... en touring maskine.

    Så på et tidspunkt må du vælge om det er røven eller øjnene der bestemmer smiley


  • #3   4. maj 2020 Du kan kikke ind på mit fotoalbum her på siden.
    Jeg byggede en scrambler for år tilbage og det sæde jeg brugte kan godt rumme en kvinde men ikke til længere ture. Du kan evt. forlænge det en smule uden det det ødelægger billedet. Men man sidder rigtig godt på det uden at få ondt i røven selv over længere stræk.
    Kan kun sige at den blev fantastisk at køre på og op til 120 mærkede man ikke ubehag ved knopdækkene, men den er ikke til de små sving på asfalt med høj hastighed smiley

    PS. bagskærmen på billedet er rettet senere smiley


  • #4   4. maj 2020 Claus - Jeg har fundet en subframe og sæde på 70 cm. Det er trods alt noget bedre end de 50 cm, de fleste er smiley Det ser dog ikke super komfortabelt ud, men jeg har lige sendt dem en mail og hørt lidt nærmere.

    https://c-racer.com/store/bmwr100-seat-scrbmwr-4.html

    Per - Jeg er helt med på, hvor det bærer hen. Jeg har dog ikke tænkt mig at ødelægge maskinen fuldstændig. Blandt andet har jeg valgt dæk, der skulle være ok til landevej. Jeg er med, at jeg giver afkald på noget komfort og køreegenskaber ved at gå efter det udseende, men for fan, jeg er vild med looket smiley Det er jo ikke værre end, at jeg skiftet dæk igen.

    Ole - Super. Jeg er glad for at høre, at det godt kan lade sig gøre og samtidig have nogenlunde køreglæde ud af det smiley

    Btw har jeg fundet inspiration i billedet her


    profilbillede
  • #5   4. maj 2020 Det er en flot cykel Christian, og jeg forstår fuldt ud din lyst til at bygge om. Jeg tror dog du hurtigt vil få nok af sædet på billedet: Jeg har dog selv "være der", for min Guzzi blev også købt som Scrambler. Fyren der havde bygget den var absolut dygtig, og havde selv lavet en sædebund i rustfri stål og fået den "polstret" og betrukket.

    Desværre var sædet super smalt og polstringen var vel 2cm tyk. Dvs sædehøjden blev reduceret med omkring 10cm, hvilket ikke er fedt når man er 183cm. OG når sædet samtidig var super smalt endte man med at sidde på den hårde del af røven og følte sig som Jeppe på ridefogedens træhest efter 50km smiley

    Jeg prøvede at gøre de bredere, men endte med at købe et no-name sæde på ebay og tilpasse det min cykel. Det er stadig lavere end det originale, men så bredt at man sidder på en tilpas stor flade til at det er behageligt.

    Mht bagsæde komforten er din kvinde forhåbentligt naturligt postret og dermed mindre ømpfindig overfor et tyndt sæde. Men vær opmærksom på et lavere sæde gør at man sidder med mere bøjede ben, og er det samtidigt kortere end standard sædet ender hun med at sidde som en rygsæk bag dig. Og kan sandsynligvis ikke se en pind med mindre hun erhøjere end dig. Fordelen er naturligvis at du får dine ture for dig selv, ulempen er hun måske lukker for det varme vand i frustration når du kommer hjem


Kommentér på:
BMW R100 scrambler - nyt sæde og subframe?

Annonce