584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Thomas H
Thomas H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

R1 frontlygte på R6? R1 frontlygte på R6?

Hej MCG

Hmm jeg er ved at være træt af kun lys i den ene side på min R6'er så fik den idé at justere den højre(fjernlys) ned så den ikke blænder og så bare køre med den tændt, det virker sådan set fint, men det irriterer mig at man forfra kan se forskel på lygterne.

Så var det jeg kom til at tænke på om man kunne skifte noget i den højre eller helt udskifte forlygten med en fra en R1 årgang 01-03, eller hvilken årgang det er der svarer til R6 03-05.

For R1'eren har normalt samme lys i begge ikke?

Nogen der ved om det kan lade sig gøre eller nogen andre idéer om hvad jeg kunne gøre ved det?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R1 frontlygte på R6?
  • #1   1. feb 2008 hej har hørt at de skal have fat i en fra den engelske udgave den skal have det i bæggesider har jeg fået fortalt men er ikke 100 sikker

• #3   1. feb 2008 Man skal også tænke på at tager man en engelsk forlygte vil den være asymetrisk til venstre istedet for højre som i dk.
    Bare en lille detalje hvis det skal være korrekt

MVH Simon J

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jul 2007

#4   1. feb 2008 Problemet er ikke at få lys i begge side, for jeg kan bare justere fjernlys ned og køre med det tændt hele tiden, samme pære, eneste forskel er noget med de spejlrefleks tingester. Men forfra ser det bare forkert ud, man kan godt se at de ikke lyser ens, men at den højre bare er nedjusteret lys, kan godt være jeg bare skulle venne mig til det, men ville jo bar gerne have så der ser helt perfekt ud =)

• #5   1. feb 2008 nu ved jeg ik hva der sidder af pærer i din R6. men hvis de er magen til hinanden, er det ik noget stort besvær at ændre lidt på ledningerne, så du får det "rigtige" nærlys i begge to. så er du os fri for at justere den ene, og du kan ik se forskel på dem mere, da de lyser ens.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jul 2007

#6   1. feb 2008 Hmm nej desværre er det ikke så simpelt, det er 2 stks H7 pærer, fuldstændig ens, men det er ikke spændingen der afgør lyset, det er noget ved parabolen. Og har nemlig prøvet, har regnet mig frem til at det er noget med de spejl sjovere der sidder inde i parabolen, den er nemlig rund i den ene og flad i den anden.

Men lader til at være for meget besvær, måske burde jeg bare leve med det

• #7   1. feb 2008 okay, ja det kan jeg godt se, det er lidt mere indviklet så. men lygterne fra R1 er måske heller ik lige sådan til?

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jul 2007

#8   1. feb 2008 Jeg ved det ikke, forlygterne fra R1 01-03 skulle vist nok passe, men er ikke helt sikker, havde håbet på at der var nogen der havde prøvet det samme og evt vidste lidt mere om det end jeg =)

• #9   2. feb 2008 Du kan sagtens bygge lygten om. Det er der efterhånden flere herhjemme der har gjort. Inklusiv mig selv. Kig på www.paleshorse.com

• #10   4. feb 2008 hey tue. det link viker ikke, gør det?

Selv om man får lys i begge lygter skal man vel tænke på at glasset er "skåret/vinklet" forskeligt?

• #11   4. feb 2008 Næhj det virker åbentbart ikke for tiden. heller ikk highbimmin som ellers os havde det.

Nej, forskellen ligger i parabolen og ikke lygte"glasset".
    Du justere bare lygten ned så den passer med den anden nærlys-lygte.

Kommentér på:
R1 frontlygte på R6?

Annonce