766 visninger
|
Oprettet:
Hæve bagende på CBR 600 F Sport? {{forumTopicSubject}}
Hey vile hører om der er nogen herinde der har erfaring med at hæve bagenden en smule på sådan en honda som min?
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.145
Har ikke gjort det selv, men har en bekendt som købte de her "kisk", så bagenden på hans (06) blev jævet ca. 2½-3 cm. Han sagde, at det ikke gjorde den helt store, men at den dog føltes mere styrevillig - Men hvis det er det du søger så er det en fin ide.
Lani
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.145
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
fjerderforspændingen må på INGEN måder bruges til at hæve cyklen... det brugs "kun" til at justere hæng på cyklen.
udskiftning af "kødben er sku også noget lort, da det ofte påvirker udvekslingen i link ledet.
Efter min mening er der to tre måder at gøre det på..
1. til en del cykler kan man få et nyt ophæng til bagdæmperen (eks zx6r, gsxr mm...) hvor der er højdejustering.
2. køb en ny bagdæmper med højdejustering.
Nu fatter jeg slet ikke hvorfor i vil hæve bagenden. Jeg gør det "kun" for at undgå at cyklen går på baghjul. Min superbike er hævet bag... men det har også 215 Hk. Så de problemer jeg har har, med den ryger på hjuler tvivler jeg stærk med i døjer med.
Det skal lige tilføjes, at ved at hæve bagenden. Øger man også risikoen for udskridninger....
Med andre ord, ved i ikke hvad i laver. SÅ LAD VÆRE
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det der sker ved at hæve en racer er at der kommer mere vægt på forenden. Og den får svære ved at "trække" svinggaflen ned når man gasser på den. For at modvirke det skal den også køre med en ekstrem opsætning. Mit hæng er 8/18 + forenden også er sænket... Og for at modvirke det, er der så laver længere efterløb på gafflen..
JAAAA jeg ved det.. det er sku skrugen uden ende.
Det er korekt at Dragracere er sænket. Men det er hele cyklen, og da man så også ofte forlænger bagsvingeren opnår man mere bid. samt de heller ikke bruger affjedring. Ente bruger de helt stiv bagende eller stort set ingen vandring. Når jeg har lavet bagdæmpere til Drakbike laver jeg dem gerne så der er ca 10 mm vandring i selve dæmperen. og en fjeder der er så sindsyg hård, at den næsten ikke kan monteres.
Drakbike kan på ingen måde samlines med Roadracere da de ikke har brug for nedlægnng.. Sindsyg sport !!!! om jeg fatter hvorfor det er sjovt at køre lige ud.. JA JEG HAR PRØVET DET PÅ EN 300 Hk TURBO CYKEL
Motard... Cyklerne vejer ikke over 100 kg og hvis man sætter dæmperen op efter en superbike vil den heller ikke være let at køre på baghjul... MEN SÅ VIRKER DEN BARE SLET IKKE I JORD *GG* Jeg har prøvet på min egen KTM 525
Ang hæng på din egen cykel.. Så er den fjeder for hård.
Hæng skal gerne ligge på 8-15 mm på en gadecykel. Men når den så ikke giver sig mere en 5 mm mere med dig på. Så er den for hård.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Imodsætning til mange andre, så justere jeg ikke ret meget på min. Nok mest fordi jeg er over hys med eftersyn.. Alt affjedring er skildt af hver gang jeg har være afsted. + jeg har en fantastsk datalogger på. Den har godt nok kostet små 20.000,- Men fuck det er let at sætte cyklen op, når man har den.
Men jo det har taget mig mange år at lære det, og har også være på en del kursuser ved Öhlins. De ved godt hvad de snakker om der oppe.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Morten jeg har sendt mail til dig
Hæve bagende på CBR 600 F Sport?