{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

janne P
janne P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Stofbetræk til mc... {{forumTopicSubject}}

Efter at have forhørt mig herinde, ang. stofbeklædt mc, dyre motiv, har jeg nu fremskaffet polyester stof, leopard prikket, kort håret..
Men der er overhovedet ingen stræk i polyester, og kan ikke få fat på manden der ved noget om det her.
Er der nogen derude, der evt ved, hvordan man bærer sig ad, og hvad slags spray lim man anvender ??
Om det skal klippes i facon først, eller hvordan, hvordan?? Er lidt på bar bund lige nu....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stofbetræk til mc...
  • #1   14. apr 2008 Det lyder lidt specielt, men spændende.
    Lad os se billeder om hvordan det går.
    Umiddelbart ville jeg tro at du sprayer lim og så lægger stoffet på og presser fra midten og ud, og skærer det overskydende af til sidst.
    Jeg har dog aldrig prøvet det, men vil meget gerne se og høre mere om projektet :o)

• #2   14. apr 2008 Tror sagtens du kan bruge spray lim, men skal du ikke clipse det fast under dædet og så klippe/skære det overflødige af?
    Du kan evt vende stoffet 45 grader da det derved opnår lidt elasticitet. Prøve evt at trække i stoffet diagonalt for at se, hvor meget det giver sig, og placer den meste elastice stof ,der hvor sædest buer er størst.

• #3   14. apr 2008 tror jeg ville gemme det gamle sæde og få lavet en ny metalplade og ny polstring og sy et nyt betræk, hvis alt andet går galt så står man ikke på herrens mark.

• #4   14. apr 2008 vil også gerne have et nyt sæde til min, men det bliver først til næste år, har lige lavet noget indsugning, godt nok bare for sjov, men sytes det ser ok ud. så er der også lige røget air ride på i week-enden, det er nice. det er lidt fedt at bare kan hæve og sænke den som man vil. der er billeder og en vidio af projeterne.

• #5   14. apr 2008 så vidt jeg har forstået er det ikke sædet, men hele kåben og dæksler der skal
    2pelses"

• janne P
    janne P Tilmeldt:
    feb 2008

#6   15. apr 2008 Carsten A: Var også lidt sådan jeg havde forestillet mig, man gør det. Bare skønnest og vide det lidt på forhånd, så det ikke ender i total ged .-)
    Men jeg ligger billeder ind når det lykkes.... smiley

Jesper (Vejle)R: Ja, det er sgu hele cyklen, tank, kåbe og forskærm..
    smiley

Derfor skal man også helst være lidt sikker på hvad man gør....

• janne P
    janne P Tilmeldt:
    feb 2008

#7   15. apr 2008 den er nemlig grim nok lige nu, så det sku gerne blive lidt bedre smiley

• janne P
    janne P Tilmeldt:
    feb 2008

#8   15. apr 2008 Ps...... Øs gerne ud af eventuel viden, nogen der kender nogen, som kender nogen, som kender en der har prøvet det..... smiley
    (tak)

• #9   17. apr 2008 Jeg har gjort det i biler og på en cykel engang... aldrig mc, men hvis jeg var dig ville jeg tage kåbe og alle plastik dele af, siden du siger de er grimme skal det nok ikke være noget man kan tage af igen, derfor!

Slib de dele du vil beklæde med stof med en fin sandpapir korn 1000 eller deromkring, det hjælper limen til at binde bedre...

Herefter kan du så småt gå i gang med at beklæde delene, jeg ville tage det lidt i etaper, og små stykker af gangen. Altså på de store kåbe dele sprayer du lidt lim i midten, sætter stoffet på og glatter, så kan du løfte indtil stedet hvor du har limet og spraye et styk mere, glatte osv osv.

hvis du skal ligge hele stykket med stof på, på en gang så skal du ligger det meget stramt, alt efter hvilken spray lim du bruger kan det være svært eller direkte umuligt at flytte på stoffet... men det kommer også meget an på hvilket slags stof du vil bruge... ?

Jeg har lavet hattehylder, nye bagagerum, bassbokse, diverse kasser i plast på den måde her uden problemer...

Så bare giv den hele armen smiley og vær tålmodig!!

• janne P
    janne P Tilmeldt:
    feb 2008

#10   18. apr 2008 Kenneth D : Tak for det.. Det er polyester stof, uden noget stræk i , og spray limen er jeg lidt i tvivl om, og skal det engang af, skal det hele alligevel slibes ned og males om..
    Men tror måske det er nemmere og styre mens kåben sidder på. Men det er nok rigtigt med at tage mindre stykker af gangen, lidt nemmere at styre så...
    hmm.... smiley

Kommentér på:
Stofbetræk til mc...

Annonce