412 visninger
|
Oprettet:
Stofbetræk til mc... {{forumTopicSubject}}
Efter at have forhørt mig herinde, ang. stofbeklædt mc, dyre motiv, har jeg nu fremskaffet polyester stof, leopard prikket, kort håret..
Men der er overhovedet ingen stræk i polyester, og kan ikke få fat på manden der ved noget om det her.
Er der nogen derude, der evt ved, hvordan man bærer sig ad, og hvad slags spray lim man anvender ??
Om det skal klippes i facon først, eller hvordan, hvordan?? Er lidt på bar bund lige nu....
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
Lad os se billeder om hvordan det går.
Umiddelbart ville jeg tro at du sprayer lim og så lægger stoffet på og presser fra midten og ud, og skærer det overskydende af til sidst.
Jeg har dog aldrig prøvet det, men vil meget gerne se og høre mere om projektet :o)
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 82
Du kan evt vende stoffet 45 grader da det derved opnår lidt elasticitet. Prøve evt at trække i stoffet diagonalt for at se, hvor meget det giver sig, og placer den meste elastice stof ,der hvor sædest buer er størst.
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.078
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.078
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
2pelses"
feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Men jeg ligger billeder ind når det lykkes....
Jesper (Vejle)R: Ja, det er sgu hele cyklen, tank, kåbe og forskærm..
Derfor skal man også helst være lidt sikker på hvad man gør....
feb 2008
feb 2008
(tak)
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 160
Slib de dele du vil beklæde med stof med en fin sandpapir korn 1000 eller deromkring, det hjælper limen til at binde bedre...
Herefter kan du så småt gå i gang med at beklæde delene, jeg ville tage det lidt i etaper, og små stykker af gangen. Altså på de store kåbe dele sprayer du lidt lim i midten, sætter stoffet på og glatter, så kan du løfte indtil stedet hvor du har limet og spraye et styk mere, glatte osv osv.
hvis du skal ligge hele stykket med stof på, på en gang så skal du ligger det meget stramt, alt efter hvilken spray lim du bruger kan det være svært eller direkte umuligt at flytte på stoffet... men det kommer også meget an på hvilket slags stof du vil bruge... ?
Jeg har lavet hattehylder, nye bagagerum, bassbokse, diverse kasser i plast på den måde her uden problemer...
Så bare giv den hele armen
feb 2008
Men tror måske det er nemmere og styre mens kåben sidder på. Men det er nok rigtigt med at tage mindre stykker af gangen, lidt nemmere at styre så...
hmm....
Stofbetræk til mc...