Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Led pære til Kawasaki zzr 600
  • #1   28. jun Vær opmærksom på, at det ikke er lovligt at montere LED pærer i forlygten hvis ikke der er fremstillet nogen der er godkendte til lige din model. Og det er der ikke er jeg ret sikker på.
    De andre kan du godt udskifte. Det letteste er at finde ud af hvilke pærer der er monteret i dag og så bestille lignende i LED.
    Vær dog opmærksom på, at du kan få problemer med at dine blinklys ikke virker med det blinklysrelæ du har monteret i dag.
    LED kan købes mange steder. På nettet f.eks. ved Matronics.

• #2   28. jun Jeg ville også afstå fra Led i forlygten - og i stedet vælge en Philips eller Osram pære fra den øverste hylde..

• #3   28. jun Philips - sikkert også andre - laver nogle som er godkendte til specifikke modeller. Den hedder vistnok 6000 pro. Du skal finde deres kompatibilitetsliste og se om din model er med. Nu er det jo ikke en helt ung dame du har, men der kommer løbende flere modeller på.

• #4   28. jun Mon ikke sådan en her passer i?
    https://www.rundtombilen.dk/shop/philips-ultinon-pro6000-12773p.html
    Den er ikke godkendt til din MC, skal du til syn, må du smide en halogen i igen.
    Jeg har skiftet til LED hele vejen rundt på min.
    Blinklys og baglygte spørger jeg i dag mig selv om hvorfor jeg gjorde.
    En masse besvær med blinkrelæ og snyde modstande på baglygen for at fjerne CANBUS fejl. Og hvad har jeg opnået? Et lidt lavere strømforbrug, ellers ikke noget synes jeg.
    Forlygten der imod er der KÆMPE forskel. Meget bedre lys fra LED'en i nærlyset.
    Eneste problem med min forlygte var plads, da LED'en er lidt større end halogenen.
    mine er H1 og lyset står med knivskarp overkant, korrekt fald og asymetrisk korrekt også.
    (Har dog hørt at H4 LED kan der være lidt problemer med korrekt lyskegle)

• #5   28. jun ...men der er nok ikke CANBUS på din, så det er kun nok blinkrelæet du skal have skiftet hvis du tager alle sammen...
    Lad være med at sætte snydemodstande på blinklyset, de bliver så varme at de kan smelte plastik, det er noget juks.

• #6   30. jun blinkerrelæ til LED koster ikke alverden, og er ret simpelt at udskifte.
    mener det er ca100kr i Thansen

• #7   2. jul Hej alle tak for hjælpen.

• #8   2. jul Philips Ultinon PRO LED forlygtepærer er ECE godkendt til brug i visse motorcykler. Bla min gamle Triumph Tiger 1050.
    Men gå ind på Philips egen hjemmeside. Der kan du fremsøge listen med biler/motorcykler, hvortil LED pæren er godkendt.
    Bemærk at Philips er de ENESTE der har fået godkendt en LED forlygtepære til eftermontering på visse køretøjer. Alle andre fabrikater LED-pærer må ikke eftermonteres til gadebrug..

• #9   2. jul Osram laver også ECE godkendte pærer, men det ser ikke ud til at Kawasaki har fået noge modeller på listen.
    Jeg overvejer at købe et sæt og sætte i min '94 VFR. Der findes ikke nogle godkendte til brug på den, men da vi monterede et sæt Osram H4 pærer i min søns Citigo, sagde synsmanden at lysbilledet var helt perfekt, så det kan jo være det er lige så godt i en VFR...

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 42
    #10   3. jul Har også LED på min Vmax.
    Dog skal du have justeret lygtehøjden mens du sidder på cyklen.
    For LED pærer har en høj blænde faktor.
    Er lygten korrekt indstillet, er der ingen problemer med modkørende som blinker af dig. smiley

Kommentér på:
Led pære til Kawasaki zzr 600

Annonce