{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Miniblinkere... {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Her mens jeg venter på min køreprøve, kan jeg jo lige så godt begynde at pynte lidt på min GS´er.

Jeg har skiftet de store gamle blinklys ud, til nogle chrome mineblinkere, men jeg har ikke sat dem til endnu.

De gamle blinkere var 12 v - 24 w og de nye er "kun" 12 v - 10 w .

Skal jeg skifte blinklys relæet, eller kan jeg sætte nogle modstande på under sædet, så jeg kan bebeholde de originale relæer??

PFT.

Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Miniblinkere...
  • #1   14. jun 2008 Forskellen mellem 24w og 10w er kun forbruget af strøm. Du slutter dem bare til, og så spiller det.
    Kun hvis du monter blink med dioder, skal du have modstander på.

• #2   14. jun 2008 Det er jeg ikke helt sikker på er rigtigt!

Forsøgte for sjov at sætte det ene til, i stedet for bagblinket, og det blinkede ca. dobbelt hastighed! Så pillede alle stik fra, og satte for sjov blinkerne til i den ene side, og kors mand, det blinkede som en hel tecnofest!

Er det ikke lidt det samme som med en bil, er der en blinkpære der er sprunget, eller har en forkert styrke, så blinker det hele meget hurtigere!

• #3   14. jun 2008 Jeg har haft monteret miniblink på min bird, og det var kun i bag. Da de kom på fandt jeg hurtigt ud af, at + og - skal vende rigtigt, ellers skete der det samme som hos dig. Så jeg mener afgjort at det skal kunne lade sig gøre.
    Forklaring vedr. diode blink kan du finde i et af mine foto album

Håber at det lykkedes for dig

• #4   14. jun 2008 Prøver at montere dem i mrogen, så må vi se! - Der kommer lige en update når det er done..

• #5   15. jun 2008 det kan MEGET vel være at du ska montere et par modstande, relæet er bygget til at blinke en bestemt hastighed ved en bestemt effekt(i dit tilfælde ved de org 24watt) du får den org blinker hastighed tilbage, ved blot at smide et par modstande i serie med blinkeren. sætter du en på hver blinker skal hver enkelt modstand så være på 14watt. nu ved jeg ik hvordan det er fortrådet op på din cykel, men ellers ka du muligvis nøjes med 2stk modstande, altså en på hver plus ledning der forsyner, henholdsvis højre og venstre side. i dette tilfælde skal hver enkelt modstand så være dobbelt så stor, altså 28watt.

Kommentér på:
Miniblinkere...

Annonce