2.845 visninger
|
Oprettet:
Honda Cx 500 klapre {{forumTopicSubject}}
Sammen med min far er vi gået i gang med at renovere et par Honda cx'ere.
Lige nu klapre den ene cylinder meget kraftigt.
Vi har stillet ventilerne 3 gange, og 2. + 3. gang vi stillede dem, havde ventilerne rykket sig så meget at det ikke var muligt at få søgebladet ind før vi løsnede på det.
Hvad kan det være?
Motoren har ikke været tændt mere end max 5 min melllem justeringerne.
Håber på nogle gode råd.
God vind og godt vejr til DKs elite
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
noget må jo være løst. eller ikke passe sammen
my 5 cent
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 111
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Mht. klapren, så skal i huske også at stramme knastkæden. Ser ud til at din model er den med manuel strammer, den sidder bag højre cylinder, og skal bare løsnes og strammes igen, så bliver kæden automatisk strammet, med mindre knastkædestrammeren er slidt.
Sådan en knastkædestrammer lever 70-80.000 km i en CX500, og hvis i alligevel skal have den skiftet, så få også fat på en stator fra Schnabel. Den originale lever også omkring 80.000 km +/- mens en schnabel lever en del længere.
Og når i så er igang, så husk også den mekaniske pakning.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Honda Cx 500 klapre