1.423 visninger
|
Oprettet:
Batterisyre {{forumTopicSubject}}
Hej drenge. Jeg pillede mit batteri af cyklen for en måneds tid siden, for at stille det ind i varmen, hvilket jeg har læst er en god idé. Jeg kan se at væsken(syren) inden i er væsentligt over den max-streg der er på siden. Jeg ved ikke hvor længe det har været sådan. Så er mit spørgsmål om jeg bare skal hælde lidt af væsken fra, eller om det måske selv synker når jeg monterer det igen om et par måneder, og kører en tur?
Hvad kan grunden være til at det er steget?
Buk og tak til alle forslag.
okt 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.113
Fine en pipette eller en stump slange at bruge som hærvert og fjern så meget at du er under max mærket.
Det er ca. 34 % svovlsyre, du tager ud. - du kan sagtens skylle det ud i vasken, men skyl godt efter, eller kan der være mærker i vasken dagen efter - og lad være med at spilde:-)
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
der er ingen grund til panik hold øje med at det ikke koger over hvis du lader på det .
Per
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 888
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 953
En tommelfingerregel er at ladestyrken, skal være ca. 10% af batteriets kapasitet.
Knaldgas er noget man frigiver, når man er på tønden
Og vist ikke an gasart der indgår i det periodiske system....i hvert fald ikke som en ædelgas, hehe.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 6
Men jeg forstår stadig ikke hvordan det er steget.. Det har ikke sunket siden jeg tog det indenfor +/- 20 grader.
Konklutionen må vel være at den forrige ejer har fyldt for meget på, og at cyklen måske har stået så skævt at standen har set korrekt ud imens batteriet var monteret på cyklen...? Men jeg kender mig selv nok til at synes at jeg plejer at tage højde for den slags?
Andre teorier er velkomne..
Batterisyre