{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Batterisyre {{forumTopicSubject}}

Hej drenge. Jeg pillede mit batteri af cyklen for en måneds tid siden, for at stille det ind i varmen, hvilket jeg har læst er en god idé. Jeg kan se at væsken(syren) inden i er væsentligt over den max-streg der er på siden. Jeg ved ikke hvor længe det har været sådan. Så er mit spørgsmål om jeg bare skal hælde lidt af væsken fra, eller om det måske selv synker når jeg monterer det igen om et par måneder, og kører en tur?

Hvad kan grunden være til at det er steget?

Buk og tak til alle forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterisyre
  • Jim m
    Jim m Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #1   13. dec 2008 er du siker påat det ikke er en minimum streg

• #2   13. dec 2008 Hvis batteriet er påfyldt med meget koldt vand en meget kold dag, kan tingene snyde.

Fine en pipette eller en stump slange at bruge som hærvert og fjern så meget at du er under max mærket.

Det er ca. 34 % svovlsyre, du tager ud. - du kan sagtens skylle det ud i vasken, men skyl godt efter, eller kan der være mærker i vasken dagen efter - og lad være med at spilde:-)

• #4   13. dec 2008 Jeg holder med Henrik.
    der er ingen grund til panik hold øje med at det ikke koger over hvis du lader på det .
    Per

• #7   16. dec 2008 Og sæt det for guds skyld udenfor når du lader det. Hvis man overlader det, kan det frigive skåkaldt knaldgas (eksplosiv gas).

• #8   17. dec 2008 Nej der kan frigives brint ved ladningen (elektolyse), og i de rette mængder er det brand/eksplosionsfarligt.

En tommelfingerregel er at ladestyrken, skal være ca. 10% af batteriets kapasitet.

Knaldgas er noget man frigiver, når man er på tønden smiley
    Og vist ikke an gasart der indgår i det periodiske system....i hvert fald ikke som en ædelgas, hehe.

• #9   18. dec 2008 hmm.. jeg er for det første helt sikker på at den ikke bare er over minimum. Den er langt over max, faktisk så man kun kan se væskeoverfladen når man hælder batteriet. Jeg har ikke selv fyldt vand på, og jeg har kørt næsten en hel saeson, 4000 km på den siden jeg købte den. Jeg vil prøve at lade lidt mere på den. Skal bare lige have købt en ordentlig lader.
    Men jeg forstår stadig ikke hvordan det er steget.. Det har ikke sunket siden jeg tog det indenfor +/- 20 grader.

Konklutionen må vel være at den forrige ejer har fyldt for meget på, og at cyklen måske har stået så skævt at standen har set korrekt ud imens batteriet var monteret på cyklen...? Men jeg kender mig selv nok til at synes at jeg plejer at tage højde for den slags?

Andre teorier er velkomne..

Kommentér på:
Batterisyre

Annonce