5.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp Ang Quinair kompressor Hjælp Ang Quinair kompressor

Hej allesammen jeg står og har et problem med min 1cylindret kompressor 100LT . Problemet er at når kompressoren har pumpet op til max tryk hvor den skal slå fra, er der en ventil der lukker luft ud en overtryksventil tror jeg , men den blir bare ved med at lukke luften ud indtil der hvor komprssoren starter med at pumpe luften op dvs ved laveste tryk... Nogen der har rodet med sådan noget ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Ang Quinair kompressor
  • #1   8. feb 2009 hehe har samme problem jeg plejer bare at hive stikket ud lige inden den begynder at lukke lfuten ud.

• #2   8. feb 2009 Lyder som om pressostaten der skal stoppe kompressoren enten står for til for højt tryk eller er gået i stykker.
    Kan dog også være sikkerhedsventilen der står lavt men dette er næppe aktuelt da disse er tryktestet og plomberet.
    Du kan prøve at koble pressostanten fra når du er ved at komme op i tryk så skulle kompressoren gerne stoppe

• #3   8. feb 2009 Hej Martin F hvordan ser pressostaten ud ? ER det den fjeder man kan justere trykket hvornår kompressor skal slå fra ? har prøvet at justere på den og det virker fint men den blir stadig ved med at lukke luften ud ..

• #4   8. feb 2009 ok så er det sikkerheds/aflastning ventilen den er galt med.
    pressostaten sidder på afgangsiden af kompressoren og har en ledning der går ind i og der 2 fjeder anorning til at stille tryk på.

aflastningsventilen kan være bygget sammen med pressostaten på mindre anlæg og kan have flere indstillings muligheder den primære indtilling er åbningstryk kan også have indstilling for lukketryk.
    Men disse ventiller er altid konstureret så de blæser af til et lavere tryk end åbningstrykket (lovkrav).
    Hvor mange bar blæser den af???
    Og lukker den når komp. starter igen?????

• #5   8. feb 2009 Så er det en pressostat der er indbygget med aflastningsventil lyder det til og der er kun en fjeder og man kan justere på samme hvormeget tryk den skal pumpe op til og hvornår den skal starte igen ..tror den blæser 8-9bar af og ja den lukker igen når kompressoren starter!!???

• #6   8. feb 2009 Skal lige se om jeg har forstået det rigtig men kompressoren kører fint op i tryk og sikkerhedsventilen åbner så ligemeget hvilket stop tryk komp. står til og lukker så først igen når komp. starter.
    Hvis sikkerhedsventil er elektrisk styret ville jeg måle lidt på den

• #7   8. feb 2009 Lyder fuldstændig som samme problem min billige kompresser har.

• #8   8. feb 2009 kan du evt prøve at tage billede af pressostat/sikkerhedsventil?

• #9   8. feb 2009 jeg kan godt prøve at tage nogle billeder af min smiley

• #10   8. feb 2009 Jeg tar lige nogle billeder senere ...

• #11   9. feb 2009 Så fik jeg sku løst problemet det var pressostaten det var galt med, der var et meget lille styk rør der var brækket af og røget ind i pressostaten og gået i klemme så den ikke kunne lukke helt tæt .. Fik stumpen pillet ud og samlet pressostaten og nu dutter det bare smiley ..Så Rune det er nok det samme der er galt med din!!

Kommentér på:
Hjælp Ang Quinair kompressor

Annonce