711 visninger
|
Oprettet:
Pakdåser i up-side down {{forumTopicSubject}}
Hej !
Står med min gsxr 750w 92" og skal skifte parkninger i forgafflen. Er der en nem måde eller skal man skille hele "benet" ad i atomer???? Er ny på dette område!
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Det kan godt være det kan lade sig gøre at vriste den gamle pakdåse ud og en ny i, uden at tage inderbenet ud, men det vil jeg KRAFTIG fraråde, da der er stor risiko for at du får ridset/beskadiget inder- eller yderbenet og så hjælper en ny pakdåse ikke!
Samtidig er det nu også rart at få set hvordan de andre sliddele har det, så man er sikker på t forgaflen fungerer som den skal.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 197
Det vil jeg sku godt se at du skifter pakdåser på en opside down uden at tage inderben af, det tror jeg ville være af interesse for hele mc brancen. hvor kan vi mødes til demo.
MVH.KP
jan 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 89
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det er dig der misforstået det hele, det kræver bare en nedstryger !! Så er det ikke noget problem. .-)
Dennis L
jeg har lidt svært ved at forstå folk som dig, der er ting man bare bør betale sig fra hvis men ikke ved noget om det. Du får hurtig lavet noget lort der kommer til at koste temlig meget hvis du ikke har viden/værktøj til opgaven. Jeg tvivler stært på noget værksted tager ret meget mere end en time. Hvis du selv har afmonteret gafflen.
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
her er et link hvordan den ser ud, godt nok rs 125 men stadig USD forgaffel
http://www.oemparts.eu/oem5.asp?M=Aprilia&T=RS%20%20125&Y=2000&L=AP_RS3&O=Front%20fork&F=AP_RS3_AI&L2=AP_RS3_AI
først skruer du nr. 27 af og så sætter gaflen fast et sted og skruer nr 12 af. så er de lige til at skille ad. men pas nu på alt det sovs der er mere end man regner med.
nr. 21 er lige til at skubbe af, låseringen (21) vrider du op og så tager du pakdåsen (19) op med en spids tank, vrid lidt i den da, den godt kan sidde lidt fast
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Jeg kommer fra Roskilde.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Der er så noget du har misforstået. hele mc brancen, står og klapper i sine små klamme hænder ´hver gang noget går i gang med projekter de ikke magter.. den slags er der virklig penge i .-)
her med er det bestem IKKE sagt Dennis L ikke selv kan skifte pakdåser.
Selv om jeg tit laver forgaffler, vil jeg stadig påstå. det ikke er noget let opgave. og har man ikke værktøjet til slå glidebøsninger og pakdåser i med. så vil gafflen begynde at gå strammere, hvilket bestem ikke fremmer vejgrebet.
Jeg tror jeg har værktøj til affjerding for små 30.000,- og jeg må godt nok indrømme jeg har lidt svært ved at se hvordan man kan lave den slags uden værktøjet.
Hvor mange af jer er endlig sikker på hvordan toppen skal monteres på stempelstangen ?? Det er en af de fejl de fleste laver.. og den fejl kan virklig påvirke gafflen.
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hellere spørge her end at ødelægge noget ikk!
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.670
jeg lavede mine i skolen , fik hjælp er nogen mc mek lærer og fik det link af en anden bruger herinde
Pakdåser i up-side down