{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Flad Garmin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Garmin Zümo 550, som er købt for et par måneder siden.

Jeg bruger den i bilen, for at lære den lidt at kende. I bilens beslag er også en ledning til cigaret-tænderen, således der er en strømkilde.

Forleden dag da jeg satte GPS'en i beslaget, ville den ikke tænde. Jeg havde kørt batteriet fladt og havde egentlig en forventning om, at strømmen fra bilens cigaret tænder, var nok til at man kunne tænde for og bruge GPS'en.

Det var det i mit tilfælde ikke. Jeg har nu ladet den hjemme og den virker igen.

Er der andre Garmin brugere herinde, der har oplevet det samme.

Vi skal på MC rundt i Sydfrankring til sommer og jeg er sgu lidt afhængig af, at skidtet er pålideligt og virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flad Garmin
  • #2   18. feb 2009 Jeg har en magen til og jeg har ikke haft det problem
    Men jeg har prøvet hvor den frøs helt fast .. så tog jeg batteriet af den og så kørte den igen ... men det kan vist gøres ved at trykke + samt tænd/sluk samtidig det etår i vejledningen en sted

Jeg formoder min gik kold efter 1½ time i regn men det er kun sket 1 gang

• #3   18. feb 2009 Min er godt nok modellen mindre, men ejer ikke en lader til lysnettet og lader den derfor kun via usb eller via holderen på min mc og har da ikke oplevet at den ikke ville tænde igen når den har været gået død, men kan godt være den lige skal have 1-2min til at samle juice på batteriet inden den har strøm nok til at kunne tænde..

• #4   18. feb 2009 Har ikke haft problemet, men har så til gengæld heller aldrig kørt den tør. Både på mc og i bil har jeg den forbundet til en strømkilde. Så blot gør det til sommer i Frankrig. Regnvejr har jeg ikke haft problemer med på trods af timelange regnskyld ned gennem Europa.

• #5   18. feb 2009 Hey....

Havde samme problem med vores gamle bil.... Har du prøvet at bruge en anden cigarettænder, for i mit tilfælde var det den der ikke virkede smiley

• #6   18. feb 2009 Tak for svarerne...

Det gik stærkt.

Jeg havde den siddende med kablet i cigaret tænderen i 30 minutter, uden resultat. Jeg må lige chekke efter, at stikket overhovedet virker. (Jeg har ikke selve cigarettænderen, men kan sikkert få det målt på et værksted).

Er der ikke liv der, har jeg naturligvis forklaring på problemet, men der har ikke været problemer hidtil.

Ellers må jeg pænt vente til cyklen kommer frem af sit hi, og prøve det af på beslaget der. (Det er også monteret til cykelns batteri.)

• #7   18. feb 2009 Jeg har en 760 TMC, og har ikke oplevet nævnte problem. Jeg oplever at tænd/sluk knappen, den lille skyder, der er i toppen, lever lidt sit eget liv.
    PS Dette er kun til piger: Husk at cigarstikket i bilen, formentlig går over tændingen.og er derfor kun aktiv hvis nøglen er i startpos.

Jeg vil ikke bruge min på mc´en, da den ikke er vandtæt.

• #8   18. feb 2009 Husk også lige, at der i selv stikket på kablet til cigartænder er en sikring - som kan være gået............... ! Sikringen kan udtages ved at skrue den yderste kontaktpol ud af stikket - håber det var forståeligt.

• #11   18. feb 2009 Jeg lånte min nabos cigarettænder og prøvede i bilen og den fungerede fint.

Jeg har så prøvet at sætte GPS i beslaget i bilen og den reagerede med det samme som den skulle.

Jeg tror simpelthen, at bilens strøm alene, ikke er nok til en "koldstart" på GPS'ens flade batteri og den derfor skal sidde i rimeligt lang tid, før den får "kræfter" nok til at tænde og fungere.

• #12   18. feb 2009 Har cigaret tænder stik både i instrumentbord og i bagagerum, og de virker begge uden tænding er slået til (audi a4)

• #13   18. feb 2009 Jens E... Kommer an på hvordan det er forbundet... smiley

• #15   18. feb 2009 Jeg har en route 66 der gør det samme og som aflader hvis man ikke klikker på afslut knappen. Helt død selv med lysnetlader men kan tændes efter et stykke tid ved at holde tændknappen inde et godt stykke tid. Troede også først den var færdig....

Kommentér på:
Flad Garmin

Annonce