{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

klikkelyd/raslen fra transmission? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Der er opstået en underlig lyd fra mit GS 500 E. Når der ingen belastning er på trækket, kommer der en slags tikken fra motorblokken. Når MC'en er kold er lyden kraftigst, og trækker jeg den i frigear i slukket tilstand kommer der tydelige klik-klik-klik lyde i forskellig frekvens, alt efter hvor hurtigt jeg trækker den.
Er MC'en varm er lyden svagere, men ændrer sig mere over i en svag raslen.
Det er ligegyldigt, hvilket gear jeg kører i, så længe koblingen er trukket - altså når der ingen belastning er.

Jo hurtigere baghjulet drejer rundt, jo hurtigere er frekvensen - den er ikke afhængig af gearene. Slipper jeg koblingen den mindste smule forsvinder lyden omgående.

Jeg er ikke bekymret for at det er noget der bliver slidt enormt meget, da det kun forekommer når der absolut ingen belastning er. Kører jeg i høj fart forsvinder lyden helt.
Det lyder mest af alt som kæden der slider mod et eller andet, men det var noget af det første jeg checkede, og det har intet med det at gøre.
Lyder det bekendt? Eller er jeg den første der oplever det?

På forhånd tak.

Mvh. Johannes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klikkelyd/raslen fra transmission?
  • #1   4. mar 2009 hvor længe er der siden der er skiftet kædekit på den? det kan evt. også være fordi kæde er for slap!

  • #2   4. mar 2009 Umiddelbart lyder det som noget der kan relateres til din kæde.
    Check at den er korrekt spændt op, og check det flere steder på kæden, da det godt kan variere en hel del hvis kædekittet ikke er nyt længere.
    Altså check vandringen, drej baghjulet en kvart omgang check vandringen igen.

    Det kunne lyde som om kæden "slasker" på oversiden af bagsvingeren, og den vil den kun gøre nr den kører i medlob (uden belastning), hvis kæden er for slap.


  • #3   4. mar 2009 Kæden kan også sige mærkeligt hvis den er for stram.... så som de andre siger.. kig lige på den...

  • Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #4   4. mar 2009 pil kæden af og start den op kør alle gear igennem ingen mislyd så er det nok din kæde/tandhjul. har du spændt kæde op for nyligt så er den måske lidt skæv, du kan ikke altid regne med de hakker der er på baggaflen tag en tommestok og mål fra svingeren og ind til fælgen.

Kommentér på:
klikkelyd/raslen fra transmission?

Annonce