491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Konner C
Konner C
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Hjælp! Tænding/kædedims Hjælp! Tænding/kædedims

Hej! Er rimelig ny til det med MC'er, har dog bikset nogen scootere og sådan før.

Men jeg har købt mig en KTM 620 SX fra '94, og den vil ikke starte. Mig om en kammi prøvede så med noget motorstart ned i karbuen, og det viser sig at den sprøjter en ordentlig stikflamme, og svitser noget af mit hår.

Me forstår det ikke? Den kunne godt starte i KBH da jeg var ovre at kigge på den. Mit gæt ville ligge på at kæden der trækker dimsen rundt(glemt navnet på den) der styrer ventilerne er hoppet et tak eller to, eller tændingen er helt forfærdeligt stillet? Kan der evt. være andre problemer med den?

Please hjælp mig da jeg snart vil ud at køre på den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Tænding/kædedims
  • #1   11. jan 2006 eh knastenakslen eller krumtappen er det ord du leder efter tror jeg...mere kan jeg ikke lige hjælpe dig med

• #2   11. jan 2006 nå jo... pas på med at fyre op under motoren hvisa ikke knastakslen og det er sat rigtg du kan bøje dine ventil arme og ødelægge et par andre ting.

• Konner C
    Konner C Tilmeldt:
    jan 2006

#3   11. jan 2006 Ja, men den kan slet ikke starte. Og ordet var knastaksel.

• Konner C
    Konner C Tilmeldt:
    jan 2006

#5   11. jan 2006 Ja, der er en meget fin gnist.

• Konner C
    Konner C Tilmeldt:
    jan 2006

#7   11. jan 2006 Den har stået inde i et år, så blev den startet i KBH, og så har den stået inde hos mig siden midten af efteråret..

Men har kigget lidt på karbuen, og den ser ikke ud til at være fyldt med vand. Og hvordan skulle det kunen forklare stikflammen der lige tog en tot hår?

• Konner C
    Konner C Tilmeldt:
    jan 2006

#9   11. jan 2006 Okay, vil jeg prøve smiley

Synd det er så forbandet umuligt at få karbuen af en KTM...

• #10   11. jan 2006 hvor kom stikflammen ud henne?

• Konner C
    Konner C Tilmeldt:
    jan 2006

#11   11. jan 2006 Ud af indsugningen og op af luftfilterkassen.

• #12   12. jan 2006 Sårn nogen 4-takts singler kan være nogle bæster at starte ;-)....
    Du bor vel langt væk fra Sønderborg? Ellers kunne jeg starte den for dig.

Hvis den har delorto 40mm karb uden accpumpe TROR (er ikke KTMmand) jeg start proceducen er noget i retning af:
    1. Tænd for benzin.(fyld karb)... sluk igen ret hurtigt bare løbet fra slangen er nok til at den drukner.
    2. Find det rigtig punkt med kick (komp)
    3. NUL GAS (NUL CHOKER tror jeg) Sørg for at gaskabel er så løst at det ikke løfter spjældet en smule for så starter den ikke, startgas er kun hvis du vil smadre dit ben smiley
    4. Gi den 1 bestemt spark evt dap på gassen lige i det den kommer.
    5. Ræs rundt på baghjul og væk naboerne
    EVT hvis du syntes den er høj så stå på en ølkasse ved siden af cyklen istedet for at skæve og brug det andet ben (er vist venste på sårn en KTM)
    EVT Tag bundkarret af og tøm det. Hvis benzin i tank er old gammelt så skift det oxo med frisk.
    Hvis det ikke kan gøre det spørg nogle af KTMfolkneher direkte

Kommentér på:
Hjælp! Tænding/kædedims

Annonce