{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Tomgangs problemer - kaburaor indstill {{forumTopicSubject}}

Kan ikke få min lille "knallert" til at gå ordenligt i tomgang. Problemet er kommet snigende... Først troede jeg at det var tomgangs dyssen der var stoppet til så af med karburatoren og rense den - det hjalp ikke. Har prøvet at stille lidt på loftskruen (den enestes skrue man kan stille på) med det resultat at den næsten kan gå i tomgang uden at gå ud, men den kan pludselig finde på bare at begynde at tage omdrejninger og kan gså være lang tid om at slippe gassen helt. Efter den er steget meget i omdrejninger falder den pludselig igen og går sommetider ud... Det drejer sig om en mikuni kaburator 22mm tror jeg...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangs problemer - kaburaor indstill
  • #1   19. mar 2009 Det lyder fuldstændig som om at motoren suger falsk luft et eller andet sted omkring indsugningen. Kan du ikke se nogen fejl, kan du fejlsøge med et stykke benzinslange. Den ene ende propper du i dit øre og den anden bevæger du rundt om karburartor, indsugnings-studs osv. Når du rammer plet kan det let høres vha. slangen. Diesel-start(spray) kan også anvendes. Sprøjt det på de samme dele med motoren i gang- når du rammer en lækage tager motoren omdrejninger.

• #2   19. mar 2009 Havde også tænkt at det kunne være noget falsk luft. Kan det være efter karburatoren hvor den er samlet med studsen der går ned til cylinderen med en tyk gummipakning? Må prøve at finde en ren slange og ned og lytte smiley - håber jeg finder det.

• #3   19. mar 2009 Ja, hvis det påvirker din tomgang, så er lækagen efter karburatoren. Før karburatoren betyder det intet.

• #4   19. mar 2009 Har kigget lidt på din Dax. Jeg ville prøve at skifte de to pakninger. Den mellem cyliner og studs, og den mellem studs og karburator. Om ikke andet, se om de er pæne og hele.
    Husk at vedligeholde den slags gummi med noget scilikone. Det kan fås på spray, dejligt nemt.

• #5   19. mar 2009 Tak for de gode råd. Behøver vist ikke at lytte - kan se at den har "skudt" pakningen lige efter indsugningsdysen før cylinderen - øv smiley Men så er det godt at reservedels indekset på kinøjserne er meget lavt smiley

• #6   19. mar 2009 Ja, sådan en kan vist ikke koste mange basseøre. Jeg har sku lige måtte slippe 1300,- for et nyt indsugningsgummi, håber du kan slippe med mindre!

• #7   20. mar 2009 Så spinder den som den skal igen, meeen en ny pakning kostede også en hel ti'er smiley God weekend.

Kommentér på:
Tomgangs problemer - kaburaor indstill

Annonce