{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spænding af baghjul.
  • #3   19. mar 2009 christian p
    ha ha fuck det var et arrogant svar til en mc fælle,,, lol
    istedet for rutebeskrivelser til bike kunne du jo lave en artikel om hvorfor du mener at være hævet over mc fæller der ikke er oprettet herinde,, det kunne sgu da være interessant læsestof ,,,,,, lol

• #5   19. mar 2009 Hej

Også håndmoment virker her. Den skal bare spændes FAST, og har du skruet før ved du sikkert hvad det vil sige:-))

• #10   19. mar 2009 pudsigt den nøgle der er med i værktøjsættet beregnet til den slags er med håndmoment

det smider jeg straks ud

spændes til med fast hånd, smiley

• #12   19. mar 2009 REV 'IT: Først siger du at man ikke kan bruge håndmoment til noget og bagefter kommer du med 2 Momenter, som er hevet ud af den blå luft og ikke rigtig kan generaliseres til de 2 kategorier 600 og 1000!!!

Dels er der forskel på, hvilken tykkelse aksel de forskellige mærker bruger og dels er der forskel i hvad de forsellige mærker angiver, afhængigt af årgange. Så det er meget svært at generalisere.
    Jeg har altid brugt håndmoment og har aldrig tabt en møtrik og heller ikke ødelagt et gevind på en hjulaksel.

For eks. har jeg lige taget et kig i et par service manualer:

Yamaha R6 '06 - 24mm - 110NM
    Yamaha R1 ' 07 - 24mm - 150NM
    Honda CBR600 '94 - 18mm - 95NM
    Honda CBR900 '98 - 18mm - 95NM
    Kawasaki ZX6R '95 - ? - 125NM
    Aprilia SL10000 '05 - 25mm - 120NM

• #13   20. mar 2009 tak for alle svarene.. men hvis jeg spænder det 100 nm er det vel ik helt galt... skal nok oprette min mc...:-)

• #14   20. mar 2009 Få lige styr på prioriteringerne her:-)

Vi taler om en knokkelstor møtrik på en stikaksel. Den skal bare spændes fast! Jeg tvivler meget på, at du overhovedet kan overspænde den, hvis du ellers kan ramme et gevind rigtigt og ikke anvender en meget lang forlænger:-)

Jeg ejer da en momentnøgle, men det er ikke ofte den kommer i brug - og aldrig i livet til sådan noget her!

• #16   7. apr 2011 Man kan jo spænde kæde så tit at det ligger i hånden, men momentnøgle anbefales indtil man har det i hånden!

Kommentér på:
spænding af baghjul.

Annonce