Startspærre/alarm problem Startspærre/alarm problem
Hej
Jeg har netop købt en Suzuki sv650 fra 99. Den har en værkstedmonteret startspærre/alarm fra Spyball monteret.
Sælger oplyste at der havde været problemer med startspæren. den havde haft en periodiske fejl, hvor den blokerede tændingen, selvom nøglen sad i.
Han vidste mig herefter en "reset" ledning, som var installeret af en forhandler, som man skulle hive ud og sætte sammen igen, hvis der var problemer med den.
Dette var i for sig fint nok, men på vej hjem fra sælgeren, ryger tændingen på cyklen - Eller dvs. at der er lys i de rigtige lamper i instrumenterne, men motoren døde. Jeg forsøgte herefter at gøre som han sagde, men uden held. Forsøgte også at skubbe den igang, men der var absolut ingen liv i maskinen. Min frygt er derfor at startspæren er i stykker. Jeg snakkede med sælger og det er også hans umiddelbare bud.
Har forresten også prøvet af afmonteret styreboksen og tage den med indenfor, for at undersøge den for fugt, men det er ikke problemet.
Mit spørgsmål er derfor, er der en måde hvorpå jeg kan undersøge om det virkelig er startspærren der er gal med?
Eller om det kan være noget helt andet?????
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Klaus Høj
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Startspærre/alarm problem