{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.132 visninger | Oprettet:

EL nørd søges .. {{forumTopicSubject}}


Jeg har lige smidt en diode baglygte på min Harley - samt fjernet blink i fronten ....

Jeg skriver på et US forum - der får jeg af vide den bedste løsning er denne fucker :

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1.x&page=%21WW34905

Det er plug and play på org lednings net , Og vil ikke ud i en lappe løsning med at skulle lodde modsand på osv...

Udover at blinklys blinker for hurtigt , så lyser startspærre indikator under kørsel .....

En på US forum skriver så at dette fjerne boksen ikke - da jeg har fjernet front blink , og det nu er et åbent system...

<b>A load equalizer won't eliminate the red key. You removed the front indicators and you now have an open circuit. The indicator lights have three wires. One of those wires runs through the alarm system because when the alarm is activated, the lights blink. It is alright to run with the key light on. I have been running two years that way without problem.</b>

Hva gør jeg så for at "lukke" systemet igen , uden at montere blinklys igen ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL nørd søges ..
  • #1   11. feb 2012 Tror du skal have monteret blink i for som minimum for at opret holde spændingen, grunden til de blinker hurtigere er at når vi monterer led el mini blink, de e ikke den samme modstand i led/mini blink som i original og derfor blinker de hurtigere ligesom i bilen vis en pære er sprunget..

    Prøv og sæt blink på i for og så se om de stadige blinker hurtige..?


  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #2   11. feb 2012 Du kan vel bare montere en modstand af samme størrelse som det du har pillet af. Det er umiddelbart ikke den store videnskab.
    Hvis det er en 12V 5W pære du har taget af kan du beregne modstandens størrelse ved formlen P=U^2/R hvilket med ovenstående vil give R=12^2/5 = 144/5 som er i omegnen af 19 ohm.
    Det kan man sikkert ikke få, men få en der er en smule større og kan holde til 5W.


  • #3   11. feb 2012 Lars H

    Boksen jeg montere skulle gerne fjerne de blinker hurtigere smiley

    Det er mere for at få "lukket" systemet , så min startspærre ikke lyser hele tiden ....


  • #4   11. feb 2012 Ps jeg er ikke el nørd smiley men kan lidt det grundlæggende + & - VUPTI LYS smiley

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
  • #7   11. feb 2012 *J*P* .

    Jeg er ret sikker på han har været fuld da han skrev det hehe .... Der var ihvertfald kun 2 ledninger da jeg pillede blinklys af ....


  • #8   11. feb 2012 Jeg syntes vis det er et par modstande der skal til for at få en rød lampe væk fra dashboardet så havde jeg gjort det, (ellers syntes jeg det e uprofessionelt)

    Men du kan da lige prøve og koble blink til i for for a se hvad der sker.

    Men ellers ved jeg ikke hvad det er for en boks..? ( ka ik tysk )


  • #9   11. feb 2012 Hvor finder jeg et par modstande idag i en fysisk butik smiley ??

  • #11   11. feb 2012 Det forstår jeg så intet af smiley ?

  • #12   11. feb 2012 Du kan købe modstande hos Brinch elektronik lige ved nørreport ellers på nettet, (søg på resistor, ohm. Så må der da dukke noget op..

  • #14   11. feb 2012 Ja på med nogle modstande der tilsvarer de gamle blinklys og så du får et lukket kredsløb

  • #15   11. feb 2012 Tag et multimeter og sæt den på Ohm. Mål så imellem de 2 ledninger på et af de forblinklys du har taget af.
    - Så får du en værdi.

    Så bestiller du 2 modstande med samme værdi som du har målt blinklysene til.
    - De modstande sætter du så bare imellem de 2 ledninger hvor blinklyset før sad, på begge sider af din MC.

    På denne måde snyder du cyklen til at tro, at blinklysene stadig er der. Men i stedet for en pære hvor strømmen bliver afsat i, bliver den afsat i en diode.

    Dét, og den boks du linker til. - Så er du kørende. smiley


  • #16   11. feb 2012 Jeg havde i første omgang for sjov prøvet at monter de to gamle blinklys for at se om det afhjælper dit problem. Og for at udelukke andre fejl i systemet.... Vil dov mene du skal være lidt påpasselig med bare at montere en modstand i stede for en forbruger!!! Jeg havde hvertfald ikke gjort det uden lige at ringe til det lokale autoelektro center og høre dem for andre muligheder! Ville være noget lort hvis du begynder at smelte ledninger osv... Og vil hurtigt blive dyrt at rette op på!!

  • #17   11. feb 2012 Nå - jeg kunne ik finde nogle modstande idag - Tog forbi den lokale MC pusher ..... Købte 2 alm små blinklys ( pære )

    Da de kom på - virkede alt .... Blink i baglygten som de skulle - og startspærre lampen slukker som den skal...

    Så går ud fra det var pga afbrudt kredsløb at alle problemerne kom - og der så sidder indbygget modstand i baglygten smiley


  • #18   11. feb 2012 Har lige luret lidt på lednings diagram over din model og ja det er helt sikkert fordi de er afbrudt, da dit blinkrelæ samtidig er dit "sikkerheds modul". Vent lidt med at gør noget ved det så kan jeg evt. lige ringe rundt og finde ud af hvad du kan gøre... Ville være tosset at komme til at brænde det af....

  • #19   11. feb 2012 Tak skal du have Nikolaj ....

    Men jeg har lavet en nem løsning smiley Har skjult de 2 blink bag lygtekåben - så de ikke er synlig .... Og det hele spiller nu ....

    Og afbestilt Badland boksen - Både blink og Startspærre fungere nu ....


  • #20   11. feb 2012 På de amerikanske Harley modeller er der 3 ledninger til de forreste blinklys fordi de også er tændt og virker som kørelys i USA. På de europæiske modeller er der kun 2 ledninger.

    Jeg har lige monteret Kellermann LED blinklys på min Street Bob og jeg har monteret en load equalizer og alt fungerer perfekt.

    Og Nikolaj har fuldstændig ret. Det er et åbent kredsløb hvis ikke de forreste blink er monteret, derfor lyser startspærre symbolet.


  • #21   11. feb 2012 køb et led blink relæ istedet for det originale relæ.

  • #22   12. feb 2012 Som sagt er problemet løst smiley

    jeg satte blinklys på foran ( Pære ) Og alt virker igen .... Så har bare gemt de blink væk under lygtemasken smiley

    Ergo må der være monteret modstand i baglygten smiley


Kommentér på:
EL nørd søges ..

Annonce