378 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hjælp til stramning af bagfjeder. Hjælp til stramning af bagfjeder.

Har i dag fået skiftet min gamle bagfjeder ud med en hyperpro. Da denne er lidt mindre i længden end min gamle, vil jeg høre om i ved hvor meget man ca skal stramme den? altså en mellemvej inden jeg begynder af finde den perfekte afstemning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til stramning af bagfjeder.
  • #1   23. mar 2009 Jov, men det er lidt svært at vurdere når man står med den i hånden.. og så den ikke er alt for blød når jeg sætter mig på første gang..

• #2   23. mar 2009 Nu ved jeg så ikke hvordan du vil måle hæng på cyklen uden at montere dæmperen ??

• #3   23. mar 2009 Er det den letteste måde at måle det på? har du en side hvor man kan se hvor meget den må hænge?

• #4   23. mar 2009 Når cyklen står i hvileposition uden fører på, så skal der være et slack på ca 10-15 mm.... Dette måles ved at finde et punkt på svingeren og et punkt på bagstellet, så får du en ven til at løfte cyklen i bagpartiet, her skal der så være de 10-15 mm fra hvile til du løfter baghjulet fra jorden.....

Dernæst lader du cyklen stå i hvile igen og måler så den samme afstand som før, når du så sætter sig på den så må den synke mellem 30-35 mm......

Så ville jeg nok sætte dæmpningen til standard og så føle dig frem.....

Kommentér på:
Hjælp til stramning af bagfjeder.

Annonce