9.595 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

mc skyder og soder tændrør mc skyder og soder tændrør

jeg har lidt problemer med at få cyklen til at gå ordentligt.

ved tomgang går den meget jævnt. men ved kørsel har den svært ved at tage gassen fra ca 60km/t... samtidg med den skyder. endvidere er tændrørene meget sorte når de tages ud.

jeg regner med at synkronisere karburatorene i morgen. samt få set på svømmerhøjden. manualen siger cyklen kan køre med BP5hs og BP6HS... jeg valgte BP6HS da de var de eneste på lager. men da en BP5HS er en varmere type kan det ske det også afhjælper problemet...

er der andre forslag til hvad der kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc skyder og soder tændrør
  • #1   29. mar 2009 blaningsforholdet, falsk luft

• #2   29. mar 2009 ingen falsk luft... den er tjekket...

kan stille på blandingsskruen med den hjælper kun i de lave omdr. skriver manualen..

• #3   29. mar 2009 selvfølgelig ikke afprøvet... kan jo ske hver skrue lige skal have 1/4 omdr. ind...

• #4   29. mar 2009 ups.. ud..

• #5   29. mar 2009 for stor dyse eller tjek luftfilter

• #6   29. mar 2009 kigger lige også om luftfiltret er stoppet til....

orig. dyse...

• #7   29. mar 2009 Hvis problemet er kommet efter vinterens stilstand, så vil jeg næsten vædde med at det skyldes vand i karburator/tank, så prøv lige med en gang karburatorsprit inden du skiller det hele af, samt noget frisk benzin.
    Mvh. Brian

• #8   29. mar 2009 kan ske det er frisk benzin.. jeg har fyldt karburatorsprit i. ca 2del.. og renset karburator med trykluft..

• #10   29. mar 2009 skal i gang med følgende...

luftfilter renses

svømmerhøjde

luftskrue indstilles lidt ud.

og så for en god ordens skyld synhcroniseres.

og skifte til nye tændrør...

benzinen er kun 14 dage gammel.

• #11   29. mar 2009 slidte strålerør?

• #12   29. mar 2009 har læst lidt her:

http://www.scootergalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=42936

mine tændrør ligner dem på billede 3.

så:
    Tilsodede tændrør, som vist på billede 3-5 skyldes normalt en af disse 4 muligheder:
    (1) Tændrøret har for højt varmegrad hvilket betyder den ikke kan nå selv-rensnings temperaturen.
    (2) For fed luft/benzin blanding.

så skifter tændrørene til et varmere. og justere blandingen samt kigger luftfilter...

• #13   29. mar 2009 den har gået 4000km...

så ikke strålerør... den har kørt rigtig fint indtil jeg skiftede tændrør/spole og havde karburatorene af for at rense dem ( og derfor forkert blandingsforhold)

jeg skruer løs i morgen. så skriver jeg lige hvordan det går.
    kan jo ske andre får glæde af det hvis de søger på forummet. ;0)

• #14   29. mar 2009 http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/p2.asp?mode=nml

her står lidt om tændrør også. i tilfælde af tændrørene er meget tilsodede.. og skyder - skyldes det at tændrørene er for "kolde" og skal derfor skiftes. dvs fra, i mit tilfælde, et BP6HS til et BP5HS... sammen med blandingsskruen skal stilles så den går lidt mere magert.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #15   29. mar 2009 husk at vær sikker på om det blandings skruer eller luft skruer
    bl .skruer skal ind forat gi mindre benz, luftskruer skal ud
    luft skruer sidder som regel på luftfilter siden, bl. skruer sidder hen
    mod motoren

• #16   29. mar 2009 på karburatorene er du kun to skruer... den ene hæver spjældet.. derved tomgang. og den anden justerer blandingen.. ( ved lave omdr.)

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #17   29. mar 2009 den skyder ikke af at køre med et 6er rør istedet for 5 med mindre det
    da er belevet kvalt, et ngk rør med højere tal er lettere at kvæle da det har sværere ved at blive varmt nok, fordi det er lavet til at lede mere varme væk, jo højere ydelse jo højere tal på ngk, andre mærker kan være modsat.

• #18   30. mar 2009 ja.. det er jo også et 6er jeg har.. jeg skal have et 5er.... så det lettere opnår den rigte temp. ved de lave omdr. det jeg har BP6S erfor koldtog derfor ikke selvrensende i min motor.... så skal have fat i to bp5hs...

• #19   30. mar 2009 Kan ikke tro, at dit tændrør er skyld i at den ikke vil tage gas, men er spænt på at høre dit resultat!

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #20   30. mar 2009 hej du siger at du har blæst og renset karber, du kan faktisk have flyttet skidt rundt i karben. Hiv tomgangs dyserne ud og rens dem omhyggeligt!!

En mc kører faktisk på tom dyserne til næsten 1/2 gas. De er efter min erfaring roden til meget ondt og ikke noget man lige tænker meget på.

Jeg går ud fra at din tænning står korrekt, det med varme/kolde pløgger er da rigtigt nok men hvis du kører med de rør du plejer er det ikke det.

Den suger ikke falsk luft for så havde du det omvendte problem end sod for meget luft=hvide rør.

Karber er en verden for sig selv og laver nogen gange uforklarlige fejl.
    men prøv det med dyserne og sæt en tænings pistol på , så kommer den nok. Ellers skriv igen

• #21   30. mar 2009 jeg er kommet så langt til at det er et justeringsspørgsmål. jeg har fikset alt andt. og er ved at justere hver enkelt karburator ind. det er noget besværligt på en ural med boxermotor at få den til at køre helt optimalt.. men kan se det er blevet bedre. den skyder ikke længe. problemet er åbenbart den får mere benzin i højre karburator end den venstre. den venstre er fin lysebrun. så det har noget og gøre med justering af spjældhøjde og synkronisering her... jeg har stillet den så nålen gerne skulle åbne lige meget. kørslen er i alt fald blevet bedre og uden skyderi. men mangler stadig lidt trækkraft. så må ud at have et vakummeter der kan gå direkte på karburatoren ved luftfilterrøret.

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

#22   30. mar 2009 Dejligt at du er nået så langt, Nålene skal self stå ens. En tommelfingerregl er at hvis du hæver nålene kommer den lidt hurtigere på gassen. Som du selv er inde på er pløggerne et godt termometer på hvordan maskinen har det, jeg stiller selv karber ind efter farven på tændrørene

• #23   30. mar 2009 det hjalp meget med synkroniseringen.

jeg er kommet til at den kører rigtig godt ved alm. kørsel. uden at skyde, men kan ikke gå i tomgang og soder tændrørene til i tomgang. omvendt.. hvis jeg stiller blandingsskruen så den står med en fin forbrænding og lysbrune tændrør i tomgang skyder den ved kørsel. så er nok inde på noget med nålene skal hæves lidt...

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

#24   31. mar 2009 Er sikker på at det ikke noget med nålene, prøv at stille den så den går ok ved alm kørsel og tag en tur ud på motorvejen kør den lidt "hårdt rn timestid prøv evt den med en kop køkkensprit når du tanker jeg ville se på tomgangs dyserne igen

Kommentér på:
mc skyder og soder tændrør

Annonce