{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Kristian r
Kristian r
Tilmeldt:
31. mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

ustabile omdrejninger zzr600 {{forumTopicSubject}}

Jeg har med stor glæde fået cyklen frem efter en lang vinterpause.
Den skulle lige have et nyt batteri og 4 nye tændrør.
Nu starter den fint men opfører sig dog lidt mærkeligt. Den har altid skulle have en del choker den første tid, men det er jo en gammel svend fra 1994, men nogle gange er det som om at chokeren ikke rigtigt tager fat altså at den har en tendens til næsten at dø selvom at den er på maks. choker. Nå den så er igang og jeg skal køre (dette er primært et problem nården er kold) er det ligesom det er "klumper" i systemet det vil sige at når jeg giver gas reagerer den ikke promte og nogle gange er det næsten som at den "hopper" lidt. Dette problem problem syntes dog oftest at forsvinde eller blive væsentligt mindre når jeg har kørt lidt og den bliver "varm". Samtidig har den lidt svært ved at finde ud af hvor mange omdrejninger den skal køre med i tomgang, står som regl at svinger mellem 800 og 1100 omdrejninger (dette forsvinder heller ikke når den bliver varm). Jeg har en formodning om at disse problemer muligvis er sammenhængende evt. noget med karburatoren. Er der nogen der har haft ligende oplevelser/erfaringer.
Håber på nogle gode svar.

Venligst

Kristian Rude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ustabile omdrejninger zzr600
  • #1   30. mar 2009 Har du prøvet med lidt kaburator sprit eller at tømmekaburatorerne for vand/benzin ?

  • #2   30. mar 2009 ved at min egen står fast på 1000 omdrejninger i starten og 800 når den er varm:D

    med henhold til choker så er min når den er kold hellere ikke glad for at tage omdrejninger den skal gerne stå med fuld chokker i 4 - 5 minutter og selv med fuld chokker så kommer den ikke over 1500 omdrejninger før efter et par minutter


  • Kristian r
    Kristian r Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #3   30. mar 2009 Den kommer fint op på 3000 omdrejninger når chokeren tager fat og den er startet kold. Men det kan selvfølgelig være at jeg bør laden de stå nogle minutter før jeg kører på den... altså når den er kold.
    Jeg har fyldt noget injection cleaner (tror jeg det hedder) på den (hældt i benzinen) men det har ikke givet det store.
    Hvordan tømmes kaburatoren? er det en størrre ting hvor tanken skal af eller kan det gøres nemmere. Jeg har også fået et bud på rensning (kemisk) af kaburatoren men det lyder sgu lidt dyrt og værkstedsagtigt.


  • #4   1. apr 2009 Luftfilteret kan også problemet hvis det er gammelt og fyldt med skidt og olie, og stillen af ventiler hjalp på min, til sidst stillen af tomgangsskruen.
    Held og lykke og god sæson.


Kommentér på:
ustabile omdrejninger zzr600

Annonce