{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Min motor bløder.. hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens... under mit igangværende projekt har jeg opdaget at min duc desværre taber olie... jeg har taget ploven af ( bellypan ), og jeg kan se at der sidder et par dråber på en af de bolte som lukker bunden på motoren ... maskinen har stået stille i over et år, men blev lige prøvekørt for en måned siden, og det er så her i de sidste 14 dage at den har smidt det som svare til en "shot" man drikker i baren.. nogen der ved hvad det evt kan være ? måske en pakning eller...?

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min motor bløder.. hvad kan det være?
  • #1   30. mar 2009 evt- er der et par pakninger som er blevet tørre..og så da du starter den igen...bliver de utætte.

Jeg vil skyde på en pakning - som du selv skriver.

• #2   30. mar 2009 Ja det er også mit gæt... har en ven som snart se på den, og håber sku bare at det er en pakning som er smuttet.

• #3   30. mar 2009 motoren har ikke ramt noget :o) så jeg vil også satse på at det bare er en pakning.

• #4   30. mar 2009 kan også være en o-ring på din koblingsarm... har jeg prøvet på en honda for nogle år siden... der savlede den lidt... men ikke i de mængder du der beskriver...

du kan også være uheldig at dit bundkar har en støbefejl.... som så har vist sig... ved at den revner der... (ved jeg af erfaring via mit job)...

men lad os nu krydse fingre... gør den ordentlig ren... også se om i kan lokalisere hvor det reelt kommer fra... mit bedste råd...

• #5   30. mar 2009 mange tak for kommentaren Offslow... håber heller ikke at det er alvorligt, men nu må vi se i første omgang. Tror ikke at der er en støbefejl,,, meeen det kan jo aldrig udelukkes helt,.

Peter

• #6   30. mar 2009 Kan det ikke være så simpelt som noget kædeolie der er blevet slynget af det forreste tandhjul?

Det har jeg set et par gange på mine mc´er.

• #7   30. mar 2009 jacob... det bliver jo sådan mere asfalt lignende.... det kædefedt... har gjort min knallert ren efter jeg overtog den... og tro mig... den var virkelig asfalteret indvendig i kåben....
    Han beskriver det jo som et shotglas med olie...

• #8   31. mar 2009 Offslow - Den er jeg med på, men kædefedt bliver ikke asfalt agtigt med det samme. Hvis man smører kæden lige inden man kører en tur, kan der sagtens dryppe olie af kæden når man kommer hjem.
    Netop beskrivelsen af at det drypper fra en af de nederste bolte lyder fuldstændigt som min første mc, når kæden havde fået lidt for meget olie.

Det kunne måske hjælpe hvis vi kunne se et billede af oliepletten?

• #9   31. mar 2009 det er ikke kædeolie, det ved jeg udemærket hvordan ser ud... Det er formentlig filteret der er blevet for tørt, eller måske en en pakning... skal nok lige smide en note herind når jeg er kommet til bunds i dette :o)

Men tak for jeres bemærkninger ihvertfald.

• #10   1. apr 2009 Mit råd ville være at gøre den ren, og derefter se om du kan finde stedet hvor den drypper fra smiley

• #11   1. apr 2009 Præcis, også planen :o)

Kommentér på:
Min motor bløder.. hvad kan det være?

Annonce