4.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Påfyldning af bremsevæske ? Påfyldning af bremsevæske ?

Davs og håber i nyder det fede vejr smiley

Min kæreste købte sig en c ykel for ca ½ år siden, og nu kan jeg se at bremsevæskeniveauet er under low (minimum) - så er spørgsmålet om jeg bare må fylde noget Dot 4 eller højere oveni - ved ikke hvad det er for noget bremsevæske der er på den nu da vi købte den med det på ??

Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påfyldning af bremsevæske ?
  • #1   4. apr 2009 Jamen så skift det dog.
    Guides kan du finde via søgefunktionen

• #2   4. apr 2009 Spørgsmålet var sådan set om jeg måtte fylde oven i

• #3   4. apr 2009 Er cyklen helt ny? For så burde du kunne stole på der står på låget. Der står normalt hvilken type bremsevæske der skal på. Men hvis det er en brugt cykel er det jo ikke til at vide hvilken type den forrige ejer har puttet på.

Men det burde ikke være nødvendigt at gå og efterfylde bremsevæsken... Hvis væsken forsvinder er bremsesystemet utæt et sted. Men hvis den i lang tid har været tæt på min. så kommer standen selvfølgelig lige så stille ned under, idet bremseklodserne bliver brugt.

Hygge

• #4   4. apr 2009 de fleste kan blandes ja . det står bag på bøtten .
    MEN . du bør sku finde ud af hvor det forsvinder hen . bremsevædske må ikke bare forsvinde . enten er dine klodser helt slidt ned eller også er der en utæthed et sted.

• #5   4. apr 2009 Ok, det er en brugt cykel, og må indrømme at jeg ikke lige har haft lagt mærke til at den var så langt nede, så ved ikke om det pludselig er forsvundet - jeg har haft undersøgt klodserne og der er langt til de er nede ved slidstregen (det er vel måden man undersøger om de skal skiftes ?), men til gengæld ved jeg at skiverne snart skal skiftes men det burde jo ikke påvirke bremsevæskeniveauet

• #6   4. apr 2009 Jeg ville skifte alt bremsevæsken så. Det er heller ikke til at vide hvor lang tid den har trillet rundt med det gamle bremsevæske.. Så vidt jeg husker står der vidst også i de fleste instruktionsbøger at det skal skiftes hvert 2. år, så det ville da være en god idé at få gjort nu.

Det burde i hvert fald ikke påvirke standen voldsomt at skiverne bliver slidt... Men kan du lave tryk i systemet, uden det forsvinder? For så er det sgu nok ikke utæt smiley

Hygge

• #7   4. apr 2009 ok mange tak smiley og ja kan godt lave tryk - altså holde press på uden det forsvinder

• #8   4. apr 2009 Så lidt. Okay. Men for en sikkerheds skyld, så løb lige systemet igennem, og se om der kommer noget væske ud nogen steder - det er trods alt bremserne smiley

Hygge

• #9   4. apr 2009 Har skiftet bremsevæske og luftet systemet ud -så er jeg da sikker på der er frisk i hele systemeet smiley

• #10   4. apr 2009 Hvilken MC er de rtale om, og hvor mange km har den kørt?
    DOT 4,0 og DOT 5,1 kan godt blandes, men ikke DOT 5,0, da det er silkonevæske

Kommentér på:
Påfyldning af bremsevæske ?

Annonce