{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

L#rte karbu!!!? {{forumTopicSubject}}

Hej guts og gutindes.
Jeg har lige fået renset karburiderne pga. den hang i 2 af svømmerne så benzinen løb lovlig meget igennem. Nu har min kloge privatmekker så samlet og det driller stadig. Den holder fin tomgang, drypper kun meget lidt, men så snart man gasser op så hænger den nærmest og så går der lang tid før den så tager fat men så kører den også perfekt indtil man slipper gassen, så skal man lige lege lidt med gassen igen før den kan komme op i omdrejninger igen. Den reagere nærmest ikke når man drejer håndtaget før efter et stykke tid og den ryger så en del ud af udstødningen. Ved I kloge hoveder hvad der kan være galt?
Han er selv mekaniker men kan ikke lurer den der, men mener det muligvis er et rep.kit til karbuerne der skal til. Ved I hvor man kan få det til en rimelig penge? Jeg mener karbuen skulle være en Mikuni BST32.
Jeg synes jeg har forsøgt google uden det store smiley

Langt indlæg, men svært at gøre kort, andet end nu vil jeg snart ud og kører! Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

Suzuki RF400 '93.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  L#rte karbu!!!?
  • #1   4. apr 2009 Har din ven adgang til en 4gas tester ??

Nogle gas tal på bordet, så skal jeg hurtig fortælle dig hvad problemet er.

• #2   4. apr 2009 Gør den det generelt eller kun ved lave temperaturer..
    RF'ernes karb'er slemme til at isse til, og symptomer er ca. som de problemer du beskriver...

• #3   4. apr 2009 I mine ører lyder det som en syncronisering, har mekanikkeren gjort det?

• #4   4. apr 2009 CH M-> Jeg kan prøve at hører ham..(aner ikke hvad det er?)

Thore J-> Det er sådan set lige når dne bliver startet, men jeg ahr aldrig haft det problem før nu efter vinteren hvor vi skulle starte den, så væltede det ud med benzin pga svømmerne, så skiftede vi nogle o-ringe pga. der ikke var tryk igennem når man blæste i benzinslangen(kun to svømmere løftede sig), det hjalp så på det og at det ikke flød over med benz, men nu når den starter så dne perfekt i tomgang men den kan bare ikke tage gas før man sådan vrider lidt med håndtaget nogle gange. (og det selvom dne bare holder stille)
    Men tak for hurtig svar smiley

• #5   4. apr 2009 i rensede vel selve nålespidsen også? dvs ved svømmerventilen

Har dne kørt siden vinteropbevaring? Dvs det er ikke bare vand i tanken der driller i kabunaderne?

• #6   4. apr 2009 Ja nålespidserne blev også renset. Tja, vand i tanken, den har ikke kørt siden den blev sat i skuret, men det som om den nærmest drukner når man prøver at tage gassen, ville vandet ikke ligge nederst i tanken, der er løbet rimelig meget benzin igennem efterhånden pga svømmerne og afmontering af tank? (man kunne glædes hvis det bare er vand, men han burde vel vide hvis det vand som mekker m. 15 år på bagen)

• #7   4. apr 2009 En syncronisering er at man justere spjældene så de åbnder ens , sådan så at motoren trækker ens på alle cylender(Kort fortalt) hvis man har rodet med kaburatorerne kræver det tit at man for den justeret igen. man kan endda få en helt ny cykel ud af det, både af hensyn til økonomi og jævn motorgang. Dette kræver dog noget udstyr, men plejer ikke at koste så meget at få justeret hos mekanikkeren. Min gamle maskine havde et problem der minder lidt om dit, og det hjalp, samt kørte den som en drøm efterfølgende.

• #8   5. apr 2009 prøv med noget kaburator sprit evt. Det tager ikek lang tid at tjekke af.
    Ellers er der masser af andre råd at følge

• #9   5. apr 2009 Tak for rådene indtil videre- Han mente han hørte et lille spjæld da den begyndte på det, lidt ligesom om den trækker falsk luft-uden den er utæt nogle steder. Han mente det måske kunne være en af membranerne som han lige ville tjekke i dag om det var en af dem der var revnet eller lign.
    Men jeg afventer han dom senere og så kan det jo være jeg skal bruge jer igen smiley

• #10   5. apr 2009 Så fik vi rodet lidt med cyklen igen. Vi prøvede at starte den, den gav et ordentlig knald, (det var et seriøst knald) og spyttede en stor sort sky ud. Så kunne den ikke starte fordi den vidst ikke fik benz ind, så pustede vi lidt i benzinslangen og den startede med det samme. Tomgangen er helt perfekt, bortset fra den nogle gange går på 3 cylindre. Nu tager den gas som dne skal, men hvis man holder den jævnt på 4-5000 omdr. eller højere så begynder den at knale og ryge sort ud af udst. Såsnart man tager benzinpumpen fra så holder dne op med at gå på 3 cyl.
    Kan det evt. være en omdysning eller lign der skal til siden den formenltig får nok at leve af når den er i gang, men den mangler benz ved start?
    pft. smiley

• #11   6. apr 2009 Den får helt sikkert for meget benzin...Og det lyder som for høj benzinstand i svømmerhuset..
    Tjek svømmerhøjden... Dim "mekker" er måske kommet til at bøje de små "plader" der trykker på svømmerventilerne. Det ka' ske bare man trykket lidt hårdt opad på selve svømmeren...
    Hva' med svømmerventilerne - Er de ok ?
    Et sæt nye koster ikke mange gryn...

• #12   6. apr 2009 Jamen det da altid noget at det kan bekræftes smiley Ja svømmeventilerne skulle være tjekket, men man kan jo self. skifte dem nu man er igang. Der sidder hoveddyser på 100 i, skal man prøve at smide nogle mindre i på evt. 95 eller lign og så bare prøve sig frem op/ned derefter og se hvordan den går over hele linjen?

• #13   6. apr 2009 havde selv en gsxr400 ny model der drillede i karburatorne ... ikk sjovt

• #14   6. apr 2009 Carsten (Horsens)G: Så vidt jeg husker så har de samme motor Rf400 og gsxr400? Kan du huske hvilke dysser der sad i? Jeg ved nemlig karbuerne har været adskilt før sådan lidt uautoriseret (kan ses ved flere slags skruer, skruet over gevind mm.) så om den er dysset om på et tidspunkt er jo ikke til at sige i forhold til originalerne. Der er jo så også anden udst. på og luftfilter så det betyder self. også en del?

• #15   9. apr 2009 Så lykkedes det. Den kære svigerfar rensede karbu, skiftede o-ringe og så var det mærkværdige at en af nålene sad meget højere end de andre. Men han sænkede så alle sammen et par hakker, og nu spiller den bare! Nu må vi så se om dne kan starte i morgen når dne er kold, da det var andet problem vi rendte ind i. Men den tid dne sorg - Nu kan den ihvertfald kører!!

Tak for hjælpen til jer alle!!

• #16   13. apr 2009 sørg for at de står i de rigtige hakker så den ikek får for mager blanding smiley

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #17   17. apr 2009 Hej med jer.
    Ja en svømmer er noget fuck. og karber der driller er en videnskab i sig selv og ikke noget selv den bedste mekker nogengange kan forklare.Tro mig jeg har rodet med mine karber så det vil noget. Har skiftet alt fra oringe til læge , Det har dog lært mig en del:start op og spry dieselstart rundt om karber stiger den i omdr er den utæt. kan du ikke renovere køb en anden på Ebat. svømmerhøjde:alle svømmere skal så ens står den ene højere eller lavere påvirker den de andre. sæder og nåle skal være udeb ridser og i det hele taget behandles som hvis det var et urværk.

Alt det ptøvede jeg også og lige meget hjalp det menmen den lille sko eller hæl der trykker på nålen skal være glat og uden ridser!!! så efter at du har gjort alt fet andet så poker de så sataner så ses vi der ude

Kommentér på:
L#rte karbu!!!?

Annonce