688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

S G
S G
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61

XS400 Powerfilter XS400 Powerfilter

Hejsa.

Jeg er igang med at gøre min mc klar. Og jeg overvejer at smide to powerfiltre på i stedet for de originale luftfiltre. Men i den forbindelse har jeg fået flere forskellige ting afvide af dem jeg kender. Nogle siger at den skal dysses om fordi den får mere luft, og andre siger det ikke er nødvendigt og at der aller højest skal stilles lidt på luftskruen på karburatoren... Er der nogen der har bud på hvad der passer smiley

Det er en Yamaha xs400 fra 82.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XS400 Powerfilter
  • #1   9. apr 2009 Det bedste vil være at få den prøvet på et rullefelt, så er der syn for sagen...

• #2   9. apr 2009 Tjaeeee, du kører med CV karburator, så den vil næppe komme til at gå perfekt. Jeg havde det på min CB400n. Den blev ikke dysset om, og den kørte rimelig ok. Kun i den sidste ende af registret hakkede den, men i bnd og mellemregister var den fin.
    Så prøv. Men det er ikke utænkeligt den skal dysses om, og den kommer ikke til at gå ligeså godt som med det originale filter.

• #3   9. apr 2009 Nu har jeg selv tidligere af sådan en mc, og må sige at jeg ikke forstår hvorfor du skulle smide sådan noget skrammel på sådan en, det passer ikke til sådan en. Efter min mening. Men hvis du vælger at skifte, så kommer der måske mere luft, og det kan ske den skal dysses om. Men kort sagt efter min mening, lad vær' og kør med orginal luftfilter, det giver ikke ekstra HK der kan mærkes.
    Just my 5cent.

• #4   9. apr 2009 Tak for svar. Det var nu heller ikke for at få flere hk. Det var udelukkende for at hører hvordan det lød smiley

Hvad vil det sige at det er CV karburatorer... ?

• #5   9. apr 2009 Dvs at det er undertryks karburatorer hvor spjældets åbning reguleres af motorens indsugnings-vacuum.
    Og hvis du fjerner de originale luftfilterkasser mangles modstanden fra luftfilterkasserne, du vil aldrig få cv karburatorer til at køre optimale med powerfiltre..

• #6   9. apr 2009 Jamen det var da klar besked smiley

Tak for svar alle sammen

Kommentér på:
XS400 Powerfilter

Annonce