952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kan ikke starte... Kan ikke starte...

Skulle lige have cyklen startet så jeg kunne høre den nye udstødning, men jeg kan sgu ikke få liv i den. Tanken har været afmonteret og tømt for at blive malet og der er kommet nye dyser i karburatoren. D.v.s. hele systemet har været tørlagt og jeg går ud fra det er derfor den ikke vil starte. Strøm, tændrør og alt det andet er som det skal være. Der kommer også benzin ud af benzinhanen på tanken. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke starte...
  • #1   28. jan 2006 der sidder en skrue i bunden på karburatoren den kan du løsne så kommer der benzin ned til svømmerhuset det er den samme skrue til at tømme karburatoren så er der bebzin der ned til du kan sprøjte lidt deodorant ind i indsuningen samtidigt med at du prøver at køre med starteren.
    og husk dødmands knappen
    mvh rené c

• #2   28. jan 2006 Jeg har ikke en "Pri" indstilling på hanen og ja du har ret det kan være skidt fra tanken, men der er filter både på hanen og længere nede i systemet, så jeg tror ikke det er det der er galt. Der er også gnist på tændrøret.

• #3   28. jan 2006 Rene: Jeg har prøvet at løsne bundskruen i karburatoren, men der kommer slet ikke benzin ud, så det ser ud til at der ikke kommer benzin i karburatoren, det ser lidt underligt ud ???

• #4   28. jan 2006 Har du husket vakuumslanger fra insug til tank?

• #5   28. jan 2006 Andreas: Jeps den er sat på.

• #6   28. jan 2006 Pil slangen af hanen, den indstilling som benzinen fosser ud af hanen på, skal du lade stå på, og sæt slangen på igen, så fylder den din kaburator, og du kan starte.

T

• #7   28. jan 2006 hvis din kaburator har flyder kan den nål som flyderen trykker på sidde fast = -benzin

• #8   29. jan 2006 Tag lige at se om der kommer benzin ud gennem slangen fra tanken først.... bare for ordens skyld. Pil den af tappen på karburatoren og kør motoren rundt. Hvis der kommer benzin ud er det karburatoren. Ellers kan det f.eks. være benzinfilteret eller noget andet inden karburatoren.
    Hvis det er karburatoren, så tjek svømmerne først - sidder de f.eks. måske på hovedet? Eller er den lille tap på dem indstillet forkert? Det kunne også være nåleventilen, som V-2 skriver.

• #9   29. jan 2006 Hovsa - norske gloser igen... svømmer = flyder smiley

• #10   29. jan 2006 Har en kammerat som ikke kunne starte hellere. Han skulle bare have lidt ekstra strøm på batteriet. Den kørte fint rundt når han forsøgte at starte den, men det var åbentbart ikke nok kraft på. Brug evt. en batteri booster. Dette er selvfølgelig forudsat at kaburatoren virker smiley

• #11   29. jan 2006 Hmm lyder som min gamle CBér så følg Andreas metode, det virkede førhen for mig.

Følg den logiske måde.
    slange af Benzin-tanken kommer der benzin?
    Hvis så, prøv at start.
    Slangen på benzin-tanken igen. og slangen af kaburatoren. Kommer der benzin nu?
    Hvis så, prøv at start.
    Åben bundskrugen på kaburatorene, er der perler i benzinen er det fugt, vent til det altsammen er blevet "klart".
    Hvis så, prøv at start.
    Hvis der stadig ikke sker noget, så følg Andreas beskrivelse.

angående gnist på tændrør, er det ikke alle der kan tåle at du tager en tændrør ud, og prøver den på kanten. det kan koste styrboksen... flere gamle us Hondaer har den boks.

Mvh Henrik

• #12   29. jan 2006 Ok jeg vil prøve noget af det i skriver her. Tak for hjælpen :o)

• #13   29. jan 2006 Hej, flemming

de ting jeg ville checke hvis min ikke ville starte

1) tæning, tændrør ok? tændrørs ledning ok? tænding på det rigtige tidspunkt?

2) forbræning, compression ok? benzin til motor kommer der ikke noget ud af dysserne de kan være tilstoppet, rigtig benzin? ha ha det er set før. luft og benzin igennem karburatoren den rigtige mængte luft/benzin forhold? benzin filter ok?, luft filter ok? vand i benzinen? slangerne til benzin pumpen er rigtig monteret?? benzin pumpe ok? Check om der kommer benzin fra tryk siden af pumpen.

Det kan også være din nye udstødning der laver problemer for din mc prøv og sæt den gamle på igen.

det er lige hvad jeg lige kan komme på men lad høre fra dig?

• #14   29. jan 2006 Ja det er sgu lidt pinligt det her :o)

Har lige haft tanken afmonteret for at komme til karburatorene. Det viste sig at slangen fra benzinpumpen til karburatorerne havde et knæk fordi den var kommet i klemme. Den blev rettet ud tanken monteret igen og så var den der. Fjols..... :o)

• #15   30. jan 2006 Hehe - det er altid sådan et eller andet smiley Man når ellers lige at frygte alt muligt...

• #16   17. feb 2006 blæs trykluft forsigtigt ned i benzinslangen. det er dine svømmere der hænger.

Kommentér på:
Kan ikke starte...

Annonce