{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

udskiftning af tændrør.? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har lige købt mig en CBR 600 F fra 96 , og vil skifte tændrør på den , men kan ikke komme ned til dem.?
Hvad gør jeg.? Findes der et specielt værktøj eller hva.? Det kan da ikke passe at jeg skal ahve både kåbe og tank af for det vel.?
Jeg har desværre drunknet den så den vil ikke starte og jeg er næsten sikker på at det er tændrørene der skal skifes.

Håber i kan hjælpe med råd.

Hilsen
Glenn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udskiftning af tændrør.?
  • #1   29. jan 2006 Jeg kender ikke helt til en CBR, men jeg tror, det er cirka samme motor som på min Hornet. Jeg skal i hvert fald have tanken af, men det er ikke så galt igen på min. Og jeg har heller ikke kåben selvfølgelig :o)
    Tændrørene sidder også ret dybt, så du skal have en forholdsvis lang nøgle til det...


  • #2   29. jan 2006 På min gamle cbr600 fra 91 kunne jeg komme ind til dem ved at fjerne det stykke kåbe der sidder i midten 1 tændrør i højre side og de 3 andre i venstre side og jeg brugte det værktøj der følger med cbr'en..
    Jeg tror nu nok det er på samme måde du kommer derind på din.


  • #3   29. jan 2006 Hej.

    Nej det virker som om at den tændrørs nøgle som er med er lide en tand for stor, så den griber ikke rigtig fat.
    Jeg kan lige nå derned med den medfølgende nøgle, men det virker noget bøvlet at skifte tændrør.!!

    Kan man købe et special værktøj.?


  • #4   29. jan 2006 ved ftz og lignende steder kan du købe nogle toppemed magneter ellernogle clips i til at holde tændrøret med, min fatter bruger dem til sin volvo t5, jeg gav ham dem i julegave købte en 17 og 19 tror jeg det var, det var ved FTZ og de kostede lige knap 300 for begge, men mon ikke du skal have tanken af?
    Iøvrigt, så tager du lige en kompressor og blæser rent for sand og lingende inden du skruer dem ud, sand i cylinder, ikke en go ting


  • #5   29. jan 2006 Det er bøvlet såån skal det være! man kan næsten ikke komme derind det er det jeg kan huske, og du skal nok lige smøre lidt opvaskemiddel på det gummi der er inden i tændrørsnøglen og presse den ned over tændrøret det er lavet så det følger med nøglen op ellers kan du ikke få det op det er ret dybt hullet..

  • #6   29. jan 2006 Jeg ved ik med din.. men på modelen nyere, altså en F4, der skal tank og kåbe af for at komme til

  • #7   29. jan 2006 Jeg har lige været ude og kikke på en F3 som din, du skal ha dem op som jeg siger der er ikke andre muligheder det hjælper heller ikke at tage tanken af, jeg syntes heller ikke at det ser så vanskeligt ud som du siger.. ;o)

  • #8   29. jan 2006 Hej Flemming.

    Nej det synes jeg heller ikke det burde være , men det er som om at den nøgle til tænrørene som følger emd cyklen ikke er helt perfekt. Jeg har købt nye som skulle være de rigtige og der er tændrørs nøgle hovedet lidt større end på tændrøret.!
    Men jeg må kunne købe et sæt med et "hoved" der passer og som samtidig krummer lidt for ellers er der ikke plads, vel.?

    Hilsen
    Glenn


  • #9   29. jan 2006 Det er sku noget pis du bor helt i Herning ellers havde jeg skiftet dem for dig.. :o) Kan du ikke tage et billede af den tændrørsnøgle og det andet værktøj der er i sættet så kan det være der går et lys op for mig.. det var i 1998 jeg solgte min cbr600f2 så det er ikke til at huske!

Kommentér på:
udskiftning af tændrør.?

Annonce