{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til BMW K1300S
  • #1   27. apr 2009 ja, den nye profil hedder 55, til fordel for nedlægningen.
    Jeg har haft B BT 016 på, holdt ca. 8000 km. Det var lang tid om at blive varmt og et par gange skred baghjulet under nedlægning, så det blev jeg aldrig tryg ved.
    Michelin PP 2 CT var et perfekt dæk. Godt under nedlægning, godt i regnvejr og bare perfekt, synes jeg. På baghjulet blev det til 9800 km ( så kom gagestriben frem i midten ) og 13000 på forhjulet, og jeg sparer ikke på accelerationen..
    Lige nu har jeg monteret Michelin P Road 2, som også er et 2 komponent dæk - har samme egenskaber som 2 CT, men forhåbentlig med lidt flere km. Foran har jeg Pirelli Diablo Strada, som bare klæber til asfalten.


  • #2   27. apr 2009 Ville også meget gerne køre på pilot road 2 eller det nye pirelli angel, men de laves ikke i 190/55.

    Har hørt de bedste kommentarer om pilot power 2ct, som du jo også siger er et godt dæk.


  • #3   27. apr 2009 Ville anbefale et Pilot Road 2 til baghjulet.

    Et lidt mere sportspræget dæk til fordækket. Der er en del forskel på slid foran og hvordan dækkene hælder og vælter ind i sving.


  • #4   27. apr 2009 Altså - jeg har lige skiftet fra Metzeler Sportec M-1 til Michelin Pilot Powers og de er for sweet smiley Men jeg kører så også en let skridtraket i forhold til din så ved ikke om det er lidt overkill med pilot power til din... Tror ikke du får mange km ud af dem så... Umiddelbart tænker jeg straks Pilot Road, da de har fået super gode anmeldelser og der er nogle km i dem, men det ser ikke ud til de har profil der passer til 190/55.

    Men hvad skal de bruges til? Hvad er din kørestil og er det sjov kørsel, lange ture med konen bagpå, motorvej...? Det er nok nemmere at finde dæk når vi kender dine behov...


  • #5   27. apr 2009 Pilot power er lækkert dæk til forhjulet, men det skrælles af baghjulet med masser af moment + vægt.

  • #6   27. apr 2009 Jeg har prøvet alle de dæk du nævner, på nær Pilot One.
    Fælles for dem alle er at de -for mig- var ganske gode dæk.

    Conti Sportattack var det med færrest kilometer i (under 5000), men det står rigtig godt fast. Det er også det tungeste dæk af de tre.

    Pilot Power 2CT er et rigtig godt dæk, men det skal være varmt for at der er bid i det, og det skrider hvis ikke det er varmt nok. Jeg havde en del udskridninger med det, men det er til at kontrollere. Profilen er ret "flad" så man kommer ret let til kanten af dækket (et rigtigt "lange linje dæk" :-D)

    Bridgestone BT016 kører jeg med lige nu, og det er rigtig rigtig godt - måske det bedste af de 3 (lad os se hvor længe det holder). Der skal også være varme i det, før det rigtigt bider, men måden det advarer på, før en udskridning er suveræn, synes jeg. Dækket bliver også bare bedre og bedre, jo varmere det bliver (på vejen). Et rigtig godt dæk.

    Det er værd at bemærke at min MC, er en noget anden type end din, og alle de dæk du nævner er supersport dæk. Men din MC er en sport-tourer!?

    Du kan da sagtens bruge den slags dæk på din ged, men forvent ikke at køre 10.000km på dem, for det holder de næppe. Nok nærmere under det halve.

    Overvej evt. Conti Roadattack i stedet for sportattack, når de en gang skal skiftes, ellers er der også Pilot Sport, eller Road2 2CT, hvis de til den tid, fås i den profil du skal bruge.

    smiley


  • #7   27. apr 2009 Nu har vi hørt spørgsmål omkring den BMW næsten hver eneste dag den seneste tid. Skal vi ikke snart se den?

  • #8   27. apr 2009 Jo, den bliver afhentet senest lørdag den 9. maj smiley

Kommentér på:
Dæk til BMW K1300S

Annonce