{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

druknedød eller ... {{forumTopicSubject}}

Den har gamle CBR 600 f2 som jeg triller rundt på driller mig squ lidt. Jeg håber nogle af jer erfarne kan hjælpe mig.

Når jeg starter den fra kold, så starter den uden problemer. Nogen gange kan den starte helt uden choker og andre gange skal den have choker for at starte.

Omdrejningerne i tomgang er høje med choker på, så jeg plejer rimelig hurtig at tage chokeren af efterhånden som omdrejningerne stiger på maskinen. Uden choker når den er driftsvarm ligger den på ca 2000 omdrejninger.

Det mærkelige er at den nogen gange går ud kort tid efter den er startet. Det kan både ske hvis jeg kører uden og med choker. Oftest så sker det, hvis jeg ikke har tid til at den står og varmer op i lang tid inden jeg kører.

Fx her til morgen. Starter den med choker. Tager chokeren rimelig hurtig af. Cyklen står tomgang ca. 2 min. På et tidspunkt falder omdrejningstallet en lille smule, og første gang jeg rører gassen går cyklen ud. Bagefter kan jeg slet ikke starte den. Helt død. Efter en lille times trækken rundt begynder den at lave lidt prutter med fuld choker, men kun lige en tænding og ellers ikke noget.

Hvad fanden er det? Drukner maskinen eller får den en for mager blanding?

Umiddelbart trækker den helt som den skal, dog borset fra de gange hvor den går ud - Der kører den lidt ujævnt op til at den stopper.

Nogle tricks eller fif der kan bruges?

Cheers


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  druknedød eller ...
  • #1   30. apr 2009 tror den drukner..

    2000 omdrejninger uden choker når den er driftsvarm.. er for højt.. ned med dem vil tro 1100-1200 omdrejninger ville være fint.. så kan den stå med choker lidt længer tid.. man behøver jo ikke give fuld choker.. så styr chokeren så den med choker går 1500 omdrejninger..


  • #2   30. apr 2009 hvordan er den serviceret?? alder på tændrør? stand af luftfilter?? er benzin frisk??

  • #3   30. apr 2009 Har du fået den dyset ind til udstødningen?

  • #4   30. apr 2009 Jeg ville nok lige for en sikkerheds skyld kontrolere benzinhanen, det kunne godt være den var en smule stoppet, eller membranen er slidt, har haft de samme symptomer på min 1000f og det hjalp med en ny membran

  • #5   30. apr 2009 Hvis du ikke kender forhistorien på den hvad angår service, så ville jeg starte med og tjekke tændrør, skifte luftfilter eller rense det hvis det er et KN filter, og så ville en Carb. sync. nok også være på sin plads, måske ligefrem en karb rensning, hvor der kan være de trænger...

    Du kan måske slippe let om ved en rensning, ved først og til sætte en gang karb rens til et par tankfulde.... Jeg har købt mit ved Thansen, og bruger det lige et par gang om året, blot for og modvirke det værste...



  • #6   30. apr 2009 Det var nogle ualmindelige kompetente svar. Den skulle være dyset ind til udstødningen.

    Cyklen er rimelig ny på mine hænder, så nej, jeg kender ikke forhistorien på den med service mv.. Det lyder som en rigtig god ide at få renset luftfilter, tjekket tændrør og måske få carbs synkroniseret. Jeg tager et kig på det... Tak for hjælpen


  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   9. maj 2009 Det er med 99,9 % sikkerhed din membran på benzinhanen. Du kan kontrolere det ved at skrue venstre inspektionsdæksel af (gællen), der sidder vakumslangen der styrer den. Pil den af og prøv at sug i den med munden. Hvis du kan suge luft ud er membranen utæt. Ofte kan du "vække" membranen ved lige at suge/puste i slangen, så plejer den at virke igen(et stykke tid). Typisk er det efter den har stået stille et stykke tid at membranen svigter, feks. som du oplevede det om morgenen. Det passer også med at de 2 min den kører svarer lige til den benzin der ligger i svømmerhusene også løber den tør.

Kommentér på:
druknedød eller ...

Annonce