{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Musa k
Musa k
Tilmeldt:
30. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

generator eller laderegulator {{forumTopicSubject}}

Hej Venner

Jeg har en suzuki SV650 fra 2000.
Den har svært ved at holde strømmen, når jeg har ladt batteriet helt op kan den holde ca 1uge så gå den død der efter. Jeg har målt den til fra 12,25 til 12,70 med lyset tændt ved ca omdrejningstælleren på 5000 når jeg slukker lyset kommer den op på 12,75 til 13,10
Skal laderegulator skiftes eller er der nogen andre løsninger??

Jeg vil lige høre om hvordan man kan være sikre på det er
laderegulator der er defekt.
Kan det være noget med generator??
Det er mere på at jeg ikke begynder at skifte laderegulator til ca 1100kr vis nu det er mit generator der er defekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generator eller laderegulator
  • #1   1. maj 2009 Det er da vist en sag for ham dér SCHNABEL

    Andre herinde har nok bedre kendskab til ham, men han siges at have styr på den slags.


  • #3   1. maj 2009 Er næsten sikker på det er fordi den ikke lader dit batteri, jeg har nøjagtig samme problem... Satte måleapperat på mit batteri i dag og den viste 12V lige meget om den kørte eller ej.... Er der nogen kloge hoveder herinde der har forstand på dette??:-)
    V/H
    Thomas


  • #4   1. maj 2009 Jeg havede det det samme problem med min helt nye mc-scooter, jeg kunne lade den men den holdte ikke strømen i mere end små 3 dage. Jeg købte et nyt batteri og nu har den kørt i 14 dage med ful power og ingen lysende ladelampe.. Hvis batteriet står hend vintern over og ikke bliver brugt-ladet taber det strømen og det ødelægger batteriet.
    Det er en billig løsning og man kan nemt selv skifte det.
    Jeg syntes det ville være et forsøg vær til at starte med.


  • Musa k
    Musa k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   1. maj 2009 Jeg lytter til jer og henter en batteri fra biltema og skifter den på mandag.

  • #7   2. maj 2009 hvorfor skal det være gel.. største forskel er da vist prisen

  • Musa k
    Musa k Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   3. maj 2009 Hej Jonas M
    Tak for info. Om vinteren har jeg cyklen holdne i kælderen hvor jeg afmontere batteriet.


  • #11   3. maj 2009 Jonas m - midt defekte batteri gav så stor modstand at spændingen hurtigt faldt til lige under 11volt med motoren tændt derfor tænte ladelampen, ved at afmontere batteriet med motoren i gang steg spændingen straks.

Kommentér på:
generator eller laderegulator

Annonce