{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Kawasaki Vulcan sætter ud {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Kawasaki Vulcan. Den køre rigtig godt ved bykørsel, men så snart jeg kommer på landevej og nærmer mig 70-80 km/t, begynder den at sætte ud, med mindre jeg giver fuld gas. Så kan ikke bare ligge stille på 80 km/t, uden at man sidder og hopper.

Nogen der har nogle gode idéer?
Skal siges at der sidder andre udstødninger og luftfiltre på.

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Vulcan sætter ud
  • #1   4. maj 2009 kunne godt lyde som om den skulle på rullen og have en gang omdysning...

  • #2   4. maj 2009 Det er fordi at en Kawasaki kun skal køres med bundgas... smiley

    Nåh. Spøg til side, Jeg havde samme problem med min Kawa', og der viste det sig at være fartvinden som ramte luftfilteret på en uheldig måde, så motoren ikke fik den rigtige blanding, når vinden lige ramte ind... Måske dit er det samme. I så fald vil dette ikke vise sig ved en rulning.

    Hvordan sætter den ud??? Nærmest som om nogen tager tændingen, eller mister den bare kræfter???


  • #3   4. maj 2009 Det er ligesom tændingen bliver taget, den hakker kraftigt, med mindre jeg giver meget gas. Kunne godt passe med at vinden rammer luftfiltret, hvad gjorde du ved det?

  • #4   4. maj 2009 I mit tilfælde var det på grund af en plastplade foran luftfilterkassen, som var blevet glemt ved montering ved en reperation hos en forhandler. Så der var et kæmpehul ind i luftfilterkassen, som lå lige i fartvindens bane. En ny plade (for den gamle var selvfølgelig smidt væk), og så var problemet løst.

    Din konstruktion er med garanti ikke den samme, men du kan jo prøve forsøgsvis med udskårne stykker pap udvalgte steder, for at se om det hjælper.

    Iøvrigt - nu ved jeg ikke hvilke filtre der er tale om, men du skriver at der sidder nye luftfiltre på. Hvis det er åbne filtre, kan det også forstyrre karbureringen - specielt hvis mc'en har CV-karburatorer. Der skal ikke megen ændringer i luftstrømmen til, at de opfører sig meget underligt indtil de ligesom er i balance igen..


  • #5   4. maj 2009 Det er åbne filtre... Så må jeg prøve at skærme dem lidt af, for den ombygning der er lavet, har gjort at der ikke er plads til andet end filtre...

  • #6   4. maj 2009 Okay. Prøv dig frem med nogle stykker pap, så du kan finde en form som virker, og som samtidig ikke skæmmer cyklen. Så finder du også hurtigt ud af om det nu også er det som er problemet.

    Når du har fundet formen, kan du købe et stykke aluplade, og bruge pappet som skabelon.

    Alupladen kan til dels formes med fingrene, og med en rund hammer - helst en pladehammer, og en pladesaks. Men jo mere du arbejder med pladen, jo mere hård bliver den. Så du skal helst få den rigtige form første gang... smiley

    Du må jo oprette cyklen, så vi kan se dyret... smiley


Kommentér på:
Kawasaki Vulcan sætter ud

Annonce