Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flydende pakning ved topstykke?
  • #1   7. maj 2009 Du kan godt bruge flydende pakning SAMMEN MED toppakningen.

  • #2   7. maj 2009 INGEN flydende pakning i toppen. det kan ikke holde, det vil skade og svine mere end det gavner.

  • #3   7. maj 2009 Original pakning, eller kobber top pakning er hvad du skal bruge. Ikke andet. Den flydende hærder aldrig så meget så den kan holde på kompressionen, du risikere at det bliver svinet til og utæt istedet.



  • #4   7. maj 2009 uddyb venligst om du mener TOP PAKNING eller TOPDÆKSEL PAKNING .... der er en verden til forskel.

  • #5   7. maj 2009 Ved montering af topdæksel eller ventil dæksel bruger man flydende pakning der hvor pakningen "knækker" for at sikre at den forsejler rigtigt. En toppakning, altså mellem topstykke og cylinder skal man ikke bruge flydende pakning.

  • #6   7. maj 2009 Din Bonneville har kobbertoppakning.
    Da jeg samlede min Speedtwin, brugte jeg den gamle pakning. Jeg hang den op i jerntråd og varmede den op til den havde været rødglødende over alt.
    På den måde spreder man molekylerne i kobberet, hvilket gør den blød og udvider sig. Derfor vil den lukke 100% tæt når du spænder topstykket på igen.
    Det samme anbefales også til nye kobberpakninger. Selv kobberskiver kan genbruges hvis du gløder dem igennem.


  • #7   7. maj 2009 ingen flydende pakning du kommer i fængsel hvis du bruger det

  • #8   7. maj 2009 og får tæsk!!!

  • #9   7. maj 2009 og så dør baby!

  • #10   7. maj 2009 I fængslet bliver du misbrugt. Så gør det ikke!!

  • #11   7. maj 2009 Baby er død, jeg har skåret den i småstykker og gemt den rundt omkring i lejligheden, så ikke der kommer en psykopat og tager baby.

  • #12   8. maj 2009 Ja ja, det her er et af de emner man kan diskutere til dommedag.

    Iprincippet burde det ikke være nødvendigt at bruge flydende pakning hvis alle pakflader er iorden, og pakningen er af en god kvalitet.

    Men som Kwak skriver: Better safe than sorry

    Jeg blev udlært mekaniker for 16 år siden, og har siden da udskiftet et utal af toppakninger, både på biler og MC'er.
    HVER EVIG ENESTE gang har jeg brugt flydende pakning, og jeg har ALDRIG måtte lave en ommer.
    Jeg ville muligvis have fået samme resultat uden flydende pakning, men det skader ihvertfald ikke.

    just my 5 cents


  • #13   8. maj 2009 Forresten. Held og lykke med at få englænderen tæt.

    Det er en Triumph... de skal dryppe :o)
    Det er din olieindikator. Hvis de holder op med at dryppe, så er det på tide at fylde mere på :o)


  • #14   8. maj 2009 Carsten A> Giv dig selv en udfordring, ved at forsøge at pakke en gammel Triumph tæt. Hvis du kan det, så går jeg ud og køber mig en hat, så jeg kan tage den af for dig. Tror det er mere held end forstand at få en Triumph fra 50'erne 100% tæt :o)

  • #15   8. maj 2009 Jan > Jeg siger såmænd ikke at jeg kan få en triumph tæt. Nogle gange er der problemer nok med den gamle HD, men det er jo nok lidt i samme boldgade.
    Jeg ville bare lige pointere at der ikke sker noget ved at bruge flydende pakning, nogle mennesker herinde tror det jo åbenbart.
    I sidste ende handler det vel bare om at man finder noget der fungerer for sig selv.


  • #16   8. maj 2009 Carsten A> Præcis. Men ved de gamle englændere er det tæt på umuligt. Men har hørt historier om at det er lykkedes nogle enkelte :o)

  • #17   8. maj 2009 Det var da utroligt som folk mener at olien sprøjter ud af de gamle englændere.... smiley .. Hvis toppen er lige og cylinderen er lige, så kan man give den lidt flydende eller lidt vaseline, men det er bare for at holde det nogenlunde indtil den skal spændes efter.

  • #18   7. jan 2011 JAN K skal have en ny hat ser. Jeg kan sagtens bygge en Trimuph motor fra 50´erne tæt. Det handler om at gøre tingene rigtigt og bruge den moderne muligheder man har i dag.

    Eksempelvis er syrefast bygningssilikone der eneste man skal bruge når man samler blokken eller monterer sideskjolde. Man kan også spænde sine bolte lidt af gange,for ikke at trække skævt nogen steder. Alt for mange roder med deres gamle englændere uden at have den mekaniske snilde det kræver.

    Med hensyn til at putte flydende pakning mellem toppen og cylinderen, har tyskerene noget i en lille tube som man lægger i et tyndt lag inden man monterer. Det er så vidt jeg husker en blå tynd pakningsmasse der er beregnet til formålet. (hyllemars---eller noget i den stil).

    Men Jan, Lad os lige se den hat du køber.


  • #20   9. jan 2011 LOL.

    Den er sgu´ i orden Jan. Eller skal jeg fremover kalde dig Chilli ?...


Kommentér på:
Flydende pakning ved topstykke?

Annonce