2.469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

SDB72 *
SDB72 *
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Ultralydsbad til karburator (Yamaha)? Ultralydsbad til karburator (Yamaha)?

Hej
Min far har en Yamaha Virago XV535 fra 1987
som havde stået stille en længere periode inden han købte den.
Det har desværre vist sig, at den lange standtid har medført aflejringer i karburatoren, som igen resulterer i, at den ikke accelererer helt rent, men med "effekthuller".

Bekendte har nu foreslået at finde en, der har et såkaldt ultralydsbad, som eventuelt vil kunne fjerne aflejringerne i karburatoren. Det har nemlig også har vist sig at være vanskeligt (og sikkert også dyrere) at finde en anden brugt karburator til denne model.

Hvis i kender nogen der har sådan et ultralydsbad (gerne i det sønderjyske område hvis muligt) - og gerne en cirkapris ville jeg blive glad smiley

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ultralydsbad til karburator (Yamaha)?
  • #1   13. maj 2009 Hvorfor ikke prøve med at hælde noget karb rens i benzinen og se om det ikke hjælper efter 1-2 tank fuld.... Let og billgt...

alternativt, så er det og tage karb's ud og rense dem manuelt med en gang karb. rens.. Hvis man kan gøre det selv, så er det nu ikke så slemt... bare man lige sikre sig, at markere indstilligerne på skruerne (specielt luftskuen)...

• #2   13. maj 2009 Ærgeligt at du er fra det sønderjyske.. Ellers har jeg adgang til en ultralydsrenser på et værksted der laver plæneklippere. Den bruger de i hvert fald til at rense carburatorer med derovre.

• #3   13. maj 2009 Jeg har sådan en ..
    Det virker glimerende ...

Jeg bor lige i udkanten af Herning

• SDB72 *
    SDB72 * Tilmeldt:
    mar 2008

#4   13. maj 2009 <b>Erling (Haderslev) C</b>
    Tak for din kommentar. Jeg mener, at han har haft motorcyklen på et aut. Yamaha værksted, hvor man har prøvet at rense karburatoren - men jeg ved desværre ikke umiddelbart med hvad. Men det var måske værd at prøve, det du siger.

<b>Camo ´</b>
    Også tak til dig for din kommentar.
    Må man spørge hvor i landet det er ? Jeg kunne jo evt. lige høre min far ad, hvor langt han er villig til at køre smiley

• #5   13. maj 2009 Vil lige sige at uanset hvor meget du renser så kommer ultralydsrenseren bare HELT i bund hvad snavs angår .. Det er vildt imponerende hvad den kan fjerne at skidt også der hvor man ikke selv kan komme til

Jeg er super glad for min

• SDB72 *
    SDB72 * Tilmeldt:
    mar 2008

#7   13. maj 2009 Hej Kenneth

Bor ca. 10 km. fra Sønderborg (mod Åbenrå)

• #9   13. maj 2009 ja men de er meget små dem som de har

• #11   13. maj 2009 De kan køber i næsten alle smykke / brille forretninger til 149 Kr.- men de kan max tage noget i brille størrelse ..

Det er nogle små nogle

• #12   13. maj 2009 Mataler og ultralyd

Er der ikke nogle metaler der ikke kan tåle ultralyd, eller som man ihvertfald skal være meget varsomme med.

Jeg tænkte bla på alu.

Hvad med gummi kan det klare turen i karet

• #13   14. maj 2009 Hmmm... vi prøvede engang på mit gamle arbejde at hælde en karburator (fra en bil) i et ultralydsbad. Jeg ved ikke om den fik for længe, eller om den har haft dårlige støbninger eller lignende, for den så ud som om den var sandblæst da den kom op igen... jeg behøver vel ikke fortælle at den ikke kunne bruges bagefter!!

Prøv bare, men hold øje med den imens... smiley

• #14   14. maj 2009 Det skal lige siges at det var et ultralydsbad, som virkeligt kunne arbejde. Det kan også have haft noget med det at gøre...

Kommentér på:
Ultralydsbad til karburator (Yamaha)?

Annonce